Sjuka malawis. Igen...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • St.Anger
    Användare
    • October 2004
    • 76

    Sjuka malawis. Igen...

    Hej! Nu härjar ännu en sjukdom i mitt akvarium. Det började med att en sofolofi plötsligt började bli mindre aktiv och stod och flåsade på samma ställe. Till slut började den sjunka ner till botten ibland och jag tyckte att den hade svullnat upp lite. Jag hann inte göra något eftersom samma dag jag upptäckte det så skulle vi åka bort. När jag kom hem några dagar senare hade den dött. Desto gladare blev jag av att se att socolofina hade lekt och en hona går nu med yngel i munnen. Men redan nästa dag började det. Några demasoni åt inte och såg rätt avsmalnade ut och dom liksom lägger sig vid ytan. Det sitter en glas bit precis vid ytan längst bak, som går ner lite i vattnet, och under den liksom lägger dom sig och bara flyter. Sen har jag även nästan alla socolofi som precis som den andra står och flåsar (och kanske även hostar ibland) på samma ställe. Ibland sjunker dom ner till botten korta stunder. Precis som demasonina så lägger dom sig uppe vid glasbiten.
    Jag tycker det verkar som bukvattensot. Hade något liknande för ett tag sen och då hjälpte det att medicinera med octozin. Har testat det nu men har ännu inte uppnått något resultat.
    Så snälla, finns det någon som kan hjälpa mig? Uppskattar alla svar väldigt mycket.

    //MVH Christian
Arbetssätt...