odlar ställning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ake
    Användare
    • December 2002
    • 99

    odlar ställning


    Jag har en inköpt stålställning med tre akvarier 275 l/st. Nu är allt på plats och DÅ såg jag att skruvfötterna nerevid var utskruvade. Vattenpasset visade att de låg i våg men orkar fötterna trycket när akvarierna är fulla????
  • calle-hallabro
    Användare
    • July 2005
    • 303

    #2
    Du kan ju skruva ut dem för att se totala längden på gängan och på så sätt se hur långt av den som sitter i hylsan.
    Har du långa skruvar så ska det inte vara någon fara, men är de korta, så försök att sänka hela ställningen eller lägg något under.
    Själv så har jag köpt nya fötter med långa skruvar.
    En modell jag köpte var med metall ovansida och 50mm i diameter med nitrilgummi
    Ska ha detta till vårt nya 590L som jag just har gjort klar ställningen till.
    **********
    En Mal idiot!
    www.goc.se

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Jag måste säga att jag är tveksam till dessa "tassar" som finns på aluminium ställningar. Enda gången man kan vara säker är väl när den är alldeles ny eller att den flyttats minimalt. Jag fick ett svajande kar fyllt med vatten sist jag satt upp min 375a igen...men då har jag flyttat en del...

      Kommentar

      • Rovfisken
        Användare
        • April 2005
        • 178

        #4
        Ursprungligen postat av Stefan Larsson
        Jag måste säga att jag är tveksam till dessa "tassar" som finns på aluminium ställningar. Enda gången man kan vara säker är väl när den är alldeles ny eller att den flyttats minimalt. Jag fick ett svajande kar fyllt med vatten sist jag satt upp min 375a igen...men då har jag flyttat en del...
        har fått samma problem på mitt 720liters akvarium nu, det är läskigt när karet svajar för att man torkar av dam på lys-rampen!!! men det står rakt ialla fall...öhhhhhhh
        Mina kar

        http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

        Kommentar

        • Johan F
          Användare
          • March 2006
          • 2439

          #5
          Montera ett kryss eller en skiva på den bakre delen av ställningen. Jag skulle då aldrig våga ha ett större kar på en "svajande" ställning.
          Att montera krysset är ju lätt gjort utan att behöva tömma/flytta akvariumet.
          3000 liter med Tropheus
          http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
          Tropheus sp. black Ikola
          Tropheus sp. black Caramba
          Tropheus red bishop Caramba
          Tropheus Moorii Kambwimba
          Tropheus Moorii Kapampa
          Tropheus Duboisi Maswa

          Kommentar

          Arbetssätt...