Jag har en inköpt stålställning med tre akvarier 275 l/st. Nu är allt på plats och DÅ såg jag att skruvfötterna nerevid var utskruvade. Vattenpasset visade att de låg i våg men orkar fötterna trycket när akvarierna är fulla????
odlar ställning
Kollaps
X
-
odlar ställning
Jag har en inköpt stålställning med tre akvarier 275 l/st. Nu är allt på plats och DÅ såg jag att skruvfötterna nerevid var utskruvade. Vattenpasset visade att de låg i våg men orkar fötterna trycket när akvarierna är fulla????Taggar: Ingen -
Du kan ju skruva ut dem för att se totala längden på gängan och på så sätt se hur långt av den som sitter i hylsan.
Har du långa skruvar så ska det inte vara någon fara, men är de korta, så försök att sänka hela ställningen eller lägg något under.
Själv så har jag köpt nya fötter med långa skruvar.
En modell jag köpte var med metall ovansida och 50mm i diameter med nitrilgummi
Ska ha detta till vårt nya 590L som jag just har gjort klar ställningen till. -
Jag måste säga att jag är tveksam till dessa "tassar" som finns på aluminium ställningar. Enda gången man kan vara säker är väl när den är alldeles ny eller att den flyttats minimalt. Jag fick ett svajande kar fyllt med vatten sist jag satt upp min 375a igen...men då har jag flyttat en del...Kommentar
-
Ursprungligen postat av Stefan LarssonJag måste säga att jag är tveksam till dessa "tassar" som finns på aluminium ställningar. Enda gången man kan vara säker är väl när den är alldeles ny eller att den flyttats minimalt. Jag fick ett svajande kar fyllt med vatten sist jag satt upp min 375a igen...men då har jag flyttat en del...Mina kar
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333Kommentar
-
Montera ett kryss eller en skiva på den bakre delen av ställningen. Jag skulle då aldrig våga ha ett större kar på en "svajande" ställning.
Att montera krysset är ju lätt gjort utan att behöva tömma/flytta akvariumet.3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
Kommentar