Dom kan para ut sig till vem som helst oavsett färg.
Funderar på o skaffa ett par discus....
Kollaps
X
-
-
Hej!
Du Jonne,detdär känner jag till jag håller både Vf och odlad diskus.Jag har dessutom en liten odlingsanläggning hemma,ska odla på grön Tefe diskus i höst.Mvh Ann-MaribrygganKommentar
-
Hej!
För er som vill ha diskus och som när nybörjare vill jag säga,diskus är en stimfisk och ska så hållas,när ni köper en grupp så köp minst 5 st,dom bör också ha en jämn storlek.Ska ni odla sedan på diskus så vänta till gruppen har vuxit upp,det är ingen ide att springa och köpa ett färdigt lekpar utan det är bättre att låta 2 st i gruppen para ut sig istället.Det går att köpa ett färdigt lekpar men det är ingen garanti att dom leker hos just dig.Mvh Ann-MaribrygganKommentar
-
Hej!
Till Micke A vill jag säga,det är absolut inget fel att ha en stor grupp i samma akvarium,men när det väl blir ett lekpar då tar man upp paret och lägger dom i ett separat lekakvarium,har jag ett stort akvarium med bara två diskus så kan dom störas i sin lek av andra fiskar,därför är det bättre att fånga upp lekparet och låta dom i lugn och ro få leka ifred.Mvh Ann-MaribrygganKommentar
-
Nu gäller tråden inte odling av diskus utan om att få dom att fungera bra i ett sällskapsakvarium med andra fiskar.Kommentar
-
I vilket fall så lägger jag det på hyllan för tillfället. Får bli senare när jag har råd med flera kar. Men tack så mycket för hjälpen!Kommentar
Kommentar