Beställa fisk på postorder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #16
    [quote]Ursprungligen skickat av tropfrog

    Om fiskarna bara är i gott skick när de packas och att de packas rätt så är 48 timmar frakt inga problem.


    Nej just det det finns både syrgas, stora påsar och bra vatten.


    Toppfrogg sa:" Butiks förvaring minskar inte risken att de skall dö eller utsättas för sjukdomar".



    Huvudet på spiken kunde inte sagt det bättre själv(och det sa jag inte). Detta är dock ingen kritik mot Handlarna men man har vikarier och extra personal som inte alla har samma kunnande.


    Att man skulle kunna beställa hem fisk som handlarn karantänshåller 2-3 veckor utifall en kund skulle vilja köpa dessa om fisken passar kunden.Har jag aldrig hört talas om skulle jag vara handlare i detta fall skulle fisken i fråga bli hemskt dyr.


    Mvh Lennart

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • October 2004
      • 531

      #17
      Hej!
      Jag beställde diskus från min butik dom gick i karantän ett tag,det gick hur bra som helst.Mvh Ann-Mari
      bryggan

      Kommentar

      • Rovfisken
        Användare
        • April 2005
        • 178

        #18
        men om man tex vill beställa en VF "show" Nimbochromis Linni hane på 25cm som skickas med buss från tex örebro....är det inte lite 50/50 att dom överlever ? dom stora firrarna som jag vill ha brukar vara så otroligt känsliga för transporter ( tror jag av egen erfarenhet , jag har dock inte syrgas iförsig....) men man får väll helt enkelt pröva o ta den lilla risken, funkar det så får man ju trots allt riktigt fina fiskar
        Mina kar

        http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • May 2005
          • 4642

          #19
          Rovfisken,

          det är just det. Är det stora firrar det gäller och dessutom sjöciklider så vill jag dels se fisken och allra helst transportera dem själv. I stora hinkar, singelpackade, med lock. På sommaren. Minsann. Men det är jag.

          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          • Peter_F
            Användare
            • January 2004
            • 172

            #20
            En kylväska av plast tror jag är receptet vid transport, speciellt då det gäller lite större fiskar. Håller temp bra nu när det är 30-35 grader ute.

            //Peter
            "Ibland så tror jag att jag förstår precis allt, sedan återfår jag medvetandet"

            Kommentar

            • tropfrog
              Användare
              • July 2003
              • 1832

              #21
              Oavsett om fisken dör eller inte så bör det inte vara din risk. Det är handlaren som packar fisken och det är handlaren som har kunskapen att avråda från att skicka. Du som kund köper en levande fisk och förväntar dig givetvis att få en levande fisk levererad, risken är givetvis försäljarens, så är det alltid vid distansköp. Som Kund har du tillochmed 14 dagar på dig att häva köpet, så i princip skulle du kunna få pengarna tillbaka för en fisk som dog 13e dagen i ditt kar.
              MVH
              Magnus

              Kommentar

              • Nyllet90
                Användare
                • October 2004
                • 1133

                #22
                Det är nog inga problem att köpa fisk från Aquarium malawi via postorder. jag ha varit där nästan varje torsdag hela sommaren och halva våren. Och dom har alltid fin fisk. Men ska ni beställa fisk så gör det i augusti. I början av augusti får dom in odlad fisk och i slutet av augusti får dom in VF.
                Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                Kommentar

                Arbetssätt...