Project powerhead?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lazinko
    Användare
    • April 2004
    • 111

    Project powerhead?

    Funderar på en Project powerhead som drar 3300l/h till mitt yngelprojekt i källaren, alltså måste den inte vara tyst. hur är projectpumparna i pumpsyfte? (filterkammare)
    /dan
  • shcolsson
    Användare
    • January 2005
    • 256

    #2
    Av egen erfarenhet måste jag säga att det är bland det bästa som finns! Håller vad de lovar (effekt) och håller hög kvalité.
    Experience is something you get right after you need it.

    Kommentar

    • jullen
      Användare
      • March 2005
      • 628

      #3
      Håller med shcolsson totalt!
      Min project 1501(1800 l/h) är helt perfekt!
      Den dånar lite i början och kommer den mot täckglaset så skakar det och låter lite obehagligt,men det kvittar ju om du ska ha den i källaren och det där med täckglaset blir bara om man flyttar den dit vid vattenbyten osv.Ang. filterkammare så är det bara att sätta på en rejäl bit filtermatta.

      Så vill du ha en bra pump med bra kvalitet så köp den!
      mvh ville.

      375 L Malawi
      585 L Malawi
      54 L Johanniyngel
      25 L OB rödzebrayngel

      Kommentar

      • Henrik Dehlin
        NCS Medlem
        • September 2002
        • 1913

        #4
        Själv tycker jag att dom är bland dom sämsta...
        Slutar fungera bara sådär ibland, då måste man ta isär den å sätta ihop den igen för att den ska fungera o.s.v..Har haft 3st project pumpar och nu är alla slängda...1 av dom funka dock bättre än dom andra och det var det som pumpa runt 1500L/H (?) den var det inga större problem med...Dom låter också väldigt mycket men det gjorde inget?

        Kommentar

        • aliback
          Användare
          • June 2005
          • 22

          #5
          Hej, har en 1501 (1800 l) som driver mitt fluidiserande sandfilter. Den hörs knappt och fungerar än så länge perfekt.
          MVH
          Annelie

          Kommentar

          Arbetssätt...