Odlar register?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pikkenix
    Användare
    • March 2005
    • 254

Sant, startar en ny tråd för detta under övrigt istället.
    Det är ok att vi disskuterar det här på ciklid.ses forum iafall, det tackar vi för! Den feedback vi fått här är ovärderlig!
    Mvh
    Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Jaha det här var en tråd som vi slogs himla mycket om
      och nästan alla var helt lyriska, men vad hände sen ingeeeet
      Christer
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• bmwpower
        Användare
        • December 2002
        • 1934

När jag pratade med Daniel om sidan sissta så sa han att det öka hela tiden med besökare och folk som registera sig.
        Så det var ett bra förslag som idag klara att stå på egna ben

Kommentar

• Pikkenix
          Användare
          • March 2005
          • 254

Som Lennie säger så sidan lever i högsta grad, några nya odlare registrerar sig per vecka i genomsnitt och en jämn ström med besökare har sidan sedan starten.
          Om odlare får något sålt vågar jag inte uttala mig om, jag ser bara statistiken över hur många kontakter som tas via sidans meddelandesystem samt hur många besökare sidan har.

Finns naturligtvis en massa att göra för att utveckla sidan vidare men tiden räcker inte riktigt till.
          Mvh

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• Daniel Odell
            Användare
            • January 2003
            • 2437

usch christer nu är du en grinig jävel :-P

jag har hittat fisk på FF som jag köpt

men jag gör inget där längre, för jag gilalr bara att starta å koma på ideer, inte att underhålla ... dålig disciplin tror jag.
            fish r friend

Kommentar

• Robbe
              Användare
              • February 2003
              • 527

Jag har både sålt och köpt där och jag har hört av många andra som både köpt och sålt där och som jag tycket att det funkar hur bra som helst.

Kommentar

• Per B
                Användare
                • September 2005
                • 1250

Jag har inte köpt fisk av odlare som är representerade på denna sida på grund av sidan som sådan (reklampelare). Däremot har jag köpt av odlare som haft fisk på sidan (men där jag först i efterhand sett att de finns med).

Min kritik mot sidan är att det inte verkar finnas några grundkrav. Det känns som alla "wannabies" med lokal kan skylta upp med "avelsdjur" men hittills aldrig har haft varken vuxna livdjur eller yngel till salu. Det stör mig inte särskilt mycket, men det får till följd att jag inte söker där när jag letar efter avelsdjur eller fina yngel.
                Senast redigerad av Per B; 18 April 2006, 17:45.
                mvh Per

Tanganyika och Västafrika i burkarna

Kommentar

• deelay
                  Användare
                  • September 2002
                  • 5394

Ursprungligen postat av Per Bjellert
                  Jag har inte köpt fisk av odlare som är representerade på denna sida på grund av sidan som sådan (reklampelare). Däremot har jag köpt av odlare som haft fisk på sidan (men där jag först i efterhand sett att de finns med).

Min kritik mot sidan är att det inte verkar finnas några grundkrav. Det känns som alla "wannabies" med lokal kan skylta upp med "avelsdjur" men hittills aldrig har haft varken vuxna livdjur eller yngel till salu. Det stör mig inte särskilt mycket, men det får till följd att jag inte söker där när jag letar efter avelsdjur eller fina yngel.
                  Kvalitetskontroll skulle inte skada men vore i princip omöjligt att genomdriva=)
                  http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Pikkenix
                    Användare
                    • March 2005
                    • 254

Kvalitétskrav varken vill jag införa eller känns som en realistisk åtgärd - däremot ligger det ett förslag om att alla odlare som ligger med och vill synas på sidan måste vara aktiva, antingen att man loggar in med jämna mellanrum eller liknande och gör man inte det så plockas man bort ur listorna automatiskt - tills dess att detta är genomfört har vi lagt till när varje odlare senast var inloggad, när man uppdaterat informationen om varje fisk för att man som köpare själv ska kunan gallra.
                    Som sagt, ligger en del i "to-do" listan men tiden räcker inte till då fiskförmedlingen helt drivs på min fritid (som tenderar att bli mindre och mindre tycker jag...).

Kul att höra att ni hittat både köpare och säljare via sidan, det stärker mig att fortsätta utveckla sidan.
                    Mvh

Kommentar

• Daniel Lindholm
                      Användare
                      • March 2006
                      • 92

Jag har vid två tillfällen gått in på FF och letat efter arter som jag håller själv och behöver komplettera upp. När jag har skickat en förfrågan via mail om det fanns yngel att köpa så fick jag inte ens svar tillbaka någon av gångerna. Sådant måste fungera om det skall ses som ett seriöst projekt.
                      Om mailadress finns med så ska mailen besvaras - annars kan det vara.
                      -------------------------
                      Hälsningar

Daniel Lindholm Kungliga Södermalm

720L Malawi

60L Malawismåttingar

Kommentar

• Kalle-Maja
                        Användare
                        • December 2004
                        • 1324

Daniel, en gång är ingen gång och två gånger är...nåja...lite mer. Men varför komma här och såga en bra idé på det underlaget? Jag har i varje fall gått in och uppdaterat mig idag, vilket betyder att jag just nu säljer ingenting. Men jag gillar databasen.

Kommentar

• deelay
                          Användare
                          • September 2002
                          • 5394

Ursprungligen postat av Kalle-Maja
                          Daniel, en gång är ingen gång och två gånger är...nåja...lite mer. Men varför komma här och såga en bra idé på det underlaget? Jag har i varje fall gått in och uppdaterat mig idag, vilket betyder att jag just nu säljer ingenting. Men jag gillar databasen.
                          Han sågar ju inte iden utan han påpekar att det kanske inte fungerar så smutt som han kanske hade hoppats =) och det är ju fortfarande ett fritt land så han måste ju få säga vad han tycker plus att det kanske är bra att det kommer fram så att problemet kan åtgärdas =)

Det vore kanske bra med ett krav på att man måste förnya sitt "konto" (eller vad man ska kalla det) med en viss tidsintervall så man inte bara slänger ut ett konto utan att följa upp det.

Kommentar

• Daniel Odell
                            Användare
                            • January 2003
                            • 2437

jag tycker att ordet "förmedling" är ganska viktigt att läsa och förstå om man säger så. med ett betygs-system på säljare så borde man ganska fort gallra ut alla oseriösa.
                            fish r friend

Kommentar

• Pikkenix
                              Användare
                              • March 2005
                              • 254

Tänd av att tråden togs upp igen så har jag idag infört några uppdateringar på fiskförmedlingen.

-Endast odlare som varit inloggade senaste månaden visas i listor och sökningar - detta kommer i fortsättningen att ske automatiskt.

-En omdömesfunktion för att varna och rekomendera odlare har införts.

-Bildvisningen förminskar automatiskt bilder så att de passar i fönstret de öppnas upp i - inga för stora bilder där scrollning krävs visas numera med andra ord.

Hoppas det uppskattas av köpare och odlare.
                              Mvh

Kommentar

• deelay
                                Användare
                                • September 2002
                                • 5394

Ursprungligen postat av Pikkenix
                                -En omdömesfunktion för att varna och rekomendera odlare har införts.
                                Den låter bra men den bör kanske fungera så att den måste "cleras" innan den blir synlig så det blir lite styrning på språket bla... men då gäller det att nån läser igenom dom, iof lär det inte bli många per år men iaf.

Kommentar

Arbetssätt...