Skitbra jobbat! Mycket imponerande! Jag tror och hoppas att denna sida blir stor!
Odlar register?
Kollaps
X
-
-
bmwpower: Har funderat på problemet och din lösning verkar väldigt bra, blir ett väldans scrollande som det är nu. Fixar det.
Sitter på jobbet och märkte att det var problem med bilduppdateringen, kan bero på jobbet men tror inte det, någon som kan testa att ladda upp en bild för en av sina fiskar och se om det fungerar eller ej?
På förstasidan har jag lagt en "slumpmässigt till salu" som så småningom endast kommer att innehålla de yngel/avelsdjur till salu som också har tillhörande bilder. Detta för att fler ska ladda upp bilder på i första hand sina avelsdjur. Låter det som en vettig idé eller?Mvh
Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening
Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)Kommentar
-
-
Pikkenix skrev: "På förstasidan har jag lagt en "slumpmässigt till salu" som så småningom endast kommer att innehålla de yngel/avelsdjur till salu som också har tillhörande bilder. Detta för att fler ska ladda upp bilder på i första hand sina avelsdjur. Låter det som en vettig idé eller?"
Jag tycker det låter som en lysande idé!Experience is something you get right after you need it.Kommentar
-
Hej
Jag saknar en komplett fisklista under "Fisk".
Arterna under en odlare borde vara i bokstavsordning (klickade pa Anli).
"Sok odlare" ar en funktion som kommer att behovas om det blir massor av medlemmar. Man borde kunna fa lagga in riktigt namn (behover inte visas, valfritt om det visas?) som ingar i sokningen.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Har provat att registera mig, men det händer inget? Kan du fixa det pikkenix? har testat två användarnamn med olika e-postadresser, (blöda nejlikan) och (skuggan), känns dom igen pikkenix?"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Ola Svensson: Vad ska vara på den kompletta fisklistan, bara en lista på de arter som finns inlagda, länkade till de odlare som har dem eller vad?
I sökfunktionen kan man ju isåfall välja en art och få upp alla odlare som har den arten. Eller är det inte så du menar?
Olaj: Skuggan är registrerad (är registrerade i @transten.se) så de nska du kunna logga in med, vad hände efter att du klickat på registreraknappen?Mvh
Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)Kommentar
-
Olaj: såg att du la in en mastig lista, men många kom dubbelt eller rent av fler gånger än det. Är det att du klickat flera gånger eller dupliceras posterna i databasen?Mvh
-
När man reggar sina arter så "låser" det sig ibland och tar lång tid innan det blir reggat...då kan man trycka en extra gång för att "pressa" fram verifikationen och då blir det noterat fler gånger istället. Jag tror det är så det blivit för en del...hände för mig...men jag raderade bort dubletten.
Kommentar
-
Va cool, folk som odlar Chrysichthys brachynema
Jag som trodde jag hade en ovanlig mal!Anders LKommentar
-
Det är nog vad som skett för mig också, noterade dock att om man reggar tre olika varianter av t.ex O. ventralis så ser dessa ut som duplikationer i listan även om det rör som om olika varianter, kan man inte få fram fångstplats och populärnamn redan i den listan?
Skall plocka bort de som blivit dubbla under dagen.
"Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho MarxKommentar
-
Ok, då vet jag anledningen iafall så behöver jag inte kolla koden för det.
fångstplats och populärnamn blir ett problem om samma odlare har olika varianter av samma art. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det på ett smidigt sätt i dagsläget.
Precis som anli börjar man nu hitta guldkorn man letat efter i registret, väldigt kul att surfa runt och kolla vad alla har och speciellt de med bilder.Mvh
-
Har precis som OlaJ försökt att registrera mig men inget händer....
Kan du lägga in Västra Götaland i den kolumnen där man registrterar sig( användaruppgifter/region),inte bara i sökdelen/odlare.
Tackar för en kanonide´ som förverkligades.
Bra Jobbat Kompis.Kommentar
-
micke: Välj Älvsborg tills vidare så hamna du rätt (Västra Götaland).
Har upptäckt att jag även missat att rapportera om registreringen fungerade eller inte, fixas i eftermiddag men tills dess så om man registrerar sig och hamnar på förstasidan efter att man tryckt på knappen så har den gått igenom och man kan logga in sig.Mvh
-
Hej
Det jag menar ar en fet lista over fiskarna som folk lagt in. Om man klickar pa fisken far man upp vilka som har dem. Jag tycker att det ar helt onodigt att lista alla odlare direkt. Det kommer att bli helt ooverskadligt nar manga anmalt sig.
Det jag ar intresserad av ar att:
1. Klicka pa en lista dar jag ser vad folk haller. Om nagon haller nagot ballt som jag vill ha, men som de knappast odlar, t ex en gogantisk Oreochromis, sa kan jag ju kontakta personen och be den spara yngel till mig.
2. Yngel vill jag kunna scrolla igenom i namnordning (garna familj/grupp ocksa). Samma galler for vuxna. Jag tycker att dessa listor ska vara kompakta. Om jag sedan t ex klickar pa Ancistrus sa kan det komma upp en lista som ser ut som det gor nu.
Jag tror nog att manga vill gora som i en akvarieaffar: Kolla vad som finns. Det kan man nu gora utifran sin ort vilket ar perfa. Det jag saknar nu ar att snabbt kunna fa en oversikt. En rejal sokfunktion hade ju varit nagot (dar man kan lagga in ort, fiskgrupp, art, odlare och vad som nu ligger i databasen redan).
Lite liknande kommentarer
3. I "alla odlare" sa borde nog avataren bort foresten. Tank hur det blir att scrolla hundratals odlare och alla avatarer som tar plats och som ska laddas ner.
4. Glom inte att kora sidan pa modem! Da upptacker man manga flaskhalsar.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar