Odlar register?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • April 2002
    • 1823

citat:Men sidan är verkligen riktigt bra utformad och man får alltid räkna med "barnsjukdomar" med tanke på den korta tid det tagit för att landsätta projektet! Ett kanonarbete av Pikkenix (samt idésprutan från Barcelona/Stockholm, Daniel Odell).
    Instämmer!

Mvh

olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• Pikkenix
      Användare
      • March 2005
      • 254

citat:

Vilken koll är det på artnamnen? Vad är det som säger att folk inte kommer att använda en del populärnamn också? Vad är det som säger att artregistret inte riskerar bli felaktigt?
      I dagsläget är det jag som ska hålla koll på så att arterna blir de rätta. Har inte hunnit skriva ner några riktlinjer för detta ännu och ska ta och rensa bland arterna så snart jag får lite tid över till det, alternativt om någon skulle kunan ta på sig ansvaret för att arter blir rätt så vore det ännu bättre.

Fångstplatsen ska skrivas i informationen om fisken, det är inte en egen art. Samma sak med olika varianter är svårt, ta alla discusvarianter tex. många håller flera olika varianter och då blir det lustigt om dessa inte delas upp.
      Jag är långt ifrån expert på ämnet så lite hjälp med antingen uppsättning av riktlinjer eller någon som vill ta på sig ansvaret att gallra bland arterna vore kalas.

Tanken är att efter ett tag när artregistret börjar bli något så komplett så kommer jag att stänga ner att alla kan lägga in arter och en person (jag eller någon annan) kommer att ta hand om allt med nya arter.
      Mvh
      Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• Pikkenix
        Användare
        • March 2005
        • 254

citat:Kanske ska det racka med att fora pekaren over namnet? Som det ar du sa syns bara listan medan man laddar ner odlarens sida, sedan forsvinner den.
        Klicka på bilden istället för namnet så kommer listan fram.
        Mvh

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• Christian Alfredsson
          NCS Medlem

• April 2002
          • 4179

Hur avregisterar man sig. Tyckte det var riktigt kul att se men jag kommer sällan har fisk att sälja.
          Christian Alfredsson
          http://www.zoopet.com
          http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Om man klickar pa "visa all fisk" sa far man en lista over odlarna. Det ar ju fiskarna man ar intresserad av i forsta hand.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Pikkenix
              Användare
              • March 2005
              • 254

"Hur avregisterar man sig. "
              Trodde ingen ville det så har inte lagt till det
              Ska fixa det så småningom, ligger dock rätt långt ner på prioriteringslistan. Säg till om du vill att jag ska ta bort dig manuellt.

"Om man klickar pa "visa all fisk" sa far man en lista over odlarna."
              Katten, just de ja. Har helt glömt bort den sidan, den finns klar men ska bara publiceras också, den ligger uppe vi nio-tiden ikväll.
              Mvh

Kommentar

• Belgarath
                Användare
                • February 2005
                • 584

Sidan ser bara bättre och bättre ut..tror att den kommer att bli till stor nytta när man ska ut och jaga ny fisk. Kanonjobb gjort av er båda (även om nu Daniel bara sitter och fiser i solen med en kall cervesa i näven [:p] och agerar bollplank).

Kommentar

• Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

Ja å nu gäller det ju att fisk-sverige får reda på att sidan finns så den blir till nytta med ... så sprid runt den så mycket ni kan, spamma lite på forum å så
                  fish r friend

Kommentar

• anli
                    Användare
                    • March 2003
                    • 3740

jag saknar bara en sammanställningslista på fisk till salu?
                    Anders L

Kommentar

• Pikkenix
                      Användare
                      • March 2005
                      • 254

anli: kommer ut om ca. 1 timme. 3 listor kommer samtidigt, yngel/ungdjur till salu, avelsdjur till salu samt lista på alla arter som finns inlagda tillsammans med antal odlare (samt vilka dessa odlare är).
                      Mvh

Kommentar

• anli
                        Användare
                        • March 2003
                        • 3740

Det låter kanon!
                        Anders L

Kommentar

• Pikkenix
                          Användare
                          • March 2005
                          • 254

Två separata listor för yngel och vuxna djur finns nu uppe.
                          Någon nytta med att ha listor på alla arter som finns inlagda egentligen när det finns en sökfunktion?
                          Mvh

Kommentar

• Johan W
                            Användare
                            • May 2004
                            • 266

Fett med cred! En sida som denna har jag saknat länge. Kommer bli kanon när fler registrerar sig och när barnsjukdomarna läkt ut.

Kommentar

• maddog
                              Användare
                              • June 2004
                              • 22

Det ser riktigt bra ut det här.
                              Man blir glatt överraskad varje gång man går in alltid har det hänt nåt nytt.

Bra jobbat

Kommentar

• bmwpower
                                Användare
                                • December 2002
                                • 1934

En liten grej jag tycker kunde varit bra är att arten som är till salu listats separat eller listas högst upp hos odlaren.
                                Isället för att man ska behöva scrolla ner till arten som är till salu

Kommentar

Arbetssätt...