Odlar register?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr.Fish
    Användare
    • May 2004
    • 1403

Man blir tårögd! Äras den som skall! Pikkenix o [u]Daniel</u>? -VI ÄR IGÅNG-

Kommentar

• Daniel Odell
      Användare
      • January 2003
      • 2437

Det är Pikkenix som ska ha creds, allt jag har gjort e å varit bollplank å idespruta å bidragit med en bild, he.

Snyggt Pikken!
      fish r friend

Kommentar

• Kalle-Maja
        Användare
        • December 2004
        • 1324

Otroligt! Online så snabbt. Det är det som skiljer verkstad från snack. Jag måste peka lite åt alla som läser men som inte hajar så mycket(jobbskada): http://www.fiskformedlingen.se/

Jag är oxå odlare men om lite ofrivilligt. Vad ska man göra om man lyckas få riktig harmoni i grottan?

Ska registrera mig, eller annonsera på zoopet. Det senare alternativet når ju faktiskt mycket fler och aktivare människor. Alltid när jag säljer nå´t är det via zoopetkunder. Vad beror det på? Är Fiskförmedlingen bara ytterligare navelskåderi för en självutnämnd elit?

Näe, faktiskt gillar jag er verkligen och anklagar ingen för tönterier. Som skådare är jag med i en 10 gånger så stor klubb men med oändligt mycket sämre kunskapsutbyte. Ren artkunskap (typ troffepopulationer eller sp-apistos) är väl rent problematiskt på samma nivå men attityden, nyfikenheten och den rena kärleken till sitt intresse är annorlunda.

Slutligen vill jag bara säga (jag är aprak nu, har tagtit ett varv på nå´n båt på Norr mälarstrand, Sturehof, East och en svartklubb) att ni, båda Danielarna, har sjösatt ett nytt och spännande utbyte.

Skål!

Kommentar

• Christian Alfredsson
          NCS Medlem

• April 2002
          • 4179

Nu har jag registerat mig. Det funkade ju precis som jag tyckte. Snyggt. Det betyder ju att folk som jag som inte drar fram massa yngel kan vara med och berätta vad vi har.
          Christian Alfredsson
          http://www.zoopet.com
          http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Zaphi
            NCS Medlem
            • July 2002
            • 5395

Jösses! Jag hängde med i tråden i början, men sen när de sticker iväg för mycket brukar jag inte orka hänga på, men nu ser jag att det finns en hel sajt för detta. Imponerande är den också!

Det enda jag undrar nu är om folk kommer våga lägga till sig, men tanke på risksn för att handlarna skall stämma folk eller så? Vad finns det för risker? Vad tycker handlarna om detta? De kan ju inte vara glada direkt...
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

Kommentar

• Jonas E
              Användare
              • February 2003
              • 2533

jag satt igår och knappade in hela min lokal och sen flippade sidan och allt försvann. Orkar inte göra om det förrän jag vet att sidan är stabil.

Dock är det en skitsnygg hemsida!!
              /Jonas
              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• anli
                Användare
                • March 2003
                • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Christian Alfredsson

Nu har jag registerat mig. Det funkade ju precis som jag tyckte. Snyggt. Det betyder ju att folk som jag som inte drar fram massa yngel kan vara med och berätta vad vi har.
                Exakt!
                Anders L

Kommentar

• Pikkenix
                  Användare
                  • March 2005
                  • 254

"jag satt igår och knappade in hela min lokal och sen flippade sidan och allt försvann. Orkar inte göra om det förrän jag vet att sidan är stabil."

Det där låter ju inte så bra, har kollat loggar och inte hittat något driftavbrott sedan igårkväll vid 21-22-tiden när jag uppdaterade servern.
                  Nu finns dock inga planerade avbrott och allt flyter på sedan igår så ska inte vara någon fara nu.

Efter Olas åsikter om att inte lista fisken på "list-sidorna" har jag ändrat dem något, inga arter listas som default men klicka på odlaren i listan så fälls hans fisklista ner.

Kalle_maja, tack för berömmet men är inne på samma väg som dig. Det absolut viktigaste för att sjösättningen ska hålla sig flytande är att sidan nås ut till en bredare krets än ciklid.se. Alla som har möjlighet och vilja får gärna lämna en länk till sin lokalsida på fiskförmedlingen på forum, zoopet och liknande så att vi sprider den utanför ciklid.ses akvarister.
                  Mvh
                  Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• olof
                    Användare
                    • April 2002
                    • 1823

Hej!

citatu får ju fylla i arterna själv om dom inte finns jag har fyllt i ett gäng själv
                    Hur då?

Hoppas sidan kommer igång och fungerar som det är tänkt. Jag tycker det har varit lite svårt att sälja fisk och annat sedan zoopet gold infördes och man inte längre kan annonsera gratis på zoopet.

Mvh

olof
                    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Olof:

citat:Hur då?
                      Välj "Lägg till ny art i min lista" och LÄS första raderna. I texten finns en länk där man lägger till arterna.

Pikkenix:

Vilken koll är det på artnamnen? Vad är det som säger att folk inte kommer att använda en del populärnamn också? Vad är det som säger att artregistret inte riskerar bli felaktigt?

Som ex så skrev jag inte in Aulonocara stuartgranti, Londo utan valde att använda mig av den redan befintliga Aulonocara stuartgranti...sedan har det tillkommit namn där fångstplats skrivs.

Hur ska registret vara?

Det står t ex 5 olika Tropheus duboisi...inte fångstplats utan enbart Tropheus duboisi?

Vore synd om artregistret bara blev en enda stor grå massa med felaktigheter.

Kommentar

• olof
                        Användare
                        • April 2002
                        • 1823

Hej!

citat:Välj "Lägg till ny art i min lista" och LÄS första raderna. I texten finns en länk där man lägger till arterna.
                        Japp! texten borde varit understruken så att man fattade det.

Mvh

olof
                        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Håller med dig...det var inte lätt att förstå direkt.

Men sidan är verkligen riktigt bra utformad och man får alltid räkna med "barnsjukdomar" med tanke på den korta tid det tagit för att landsätta projektet! Ett kanonarbete av Pikkenix (samt idésprutan från Barcelona/Stockholm, Daniel Odell).

citat:Otroligt! Online så snabbt. Det är det som skiljer verkstad från snack.
                          Kan inte annat än instämma...riktigt seriöst nedlagt arbete. Föredömligt skulle jag vilja tillägga. Viktigt att få igång saker medan det är ett hett diskussion ämne.

Kommentar

• bmwpower
                            Användare
                            • December 2002
                            • 1934

Måste berömma igen med dom supersnabba uppdateringarna som gör på sidan.
                            Nu finns knappen så man kan ta bort fiskarna själv skit bra jobbat

Kommentar

• Micke
                              Användare
                              • April 2002
                              • 9579

Snygg sida!
                              Ett tips är att importera en artlista från någon av de vetenskapliga databaserna som finns på nätet. Att låta användarna själv lägga in arter kan bli rätt rörigt efter ett tag.
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Ola Svensson
                                Användare
                                • April 2002
                                • 14633

citat:Efter Olas åsikter om att inte lista fisken på "list-sidorna" har jag ändrat dem något, inga arter listas som default men klicka på odlaren i listan så fälls hans fisklista ner.
                                Kanske ska det racka med att fora pekaren over namnet? Som det ar du sa syns bara listan medan man laddar ner odlarens sida, sedan forsvinner den.
                                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

Arbetssätt...