Man blir tårögd! Äras den som skall! Pikkenix o [u]Daniel</u>? -VI ÄR IGÅNG-
Odlar register?
Kollaps
X
-
-
Det är Pikkenix som ska ha creds, allt jag har gjort e å varit bollplank å idespruta å bidragit med en bild, he.
Snyggt Pikken!fish r friendKommentar
-
Otroligt! Online så snabbt. Det är det som skiljer verkstad från snack. Jag måste peka lite åt alla som läser men som inte hajar så mycket(jobbskada): http://www.fiskformedlingen.se/
Jag är oxå odlare men om lite ofrivilligt. Vad ska man göra om man lyckas få riktig harmoni i grottan?
Ska registrera mig, eller annonsera på zoopet. Det senare alternativet når ju faktiskt mycket fler och aktivare människor. Alltid när jag säljer nå´t är det via zoopetkunder. Vad beror det på? Är Fiskförmedlingen bara ytterligare navelskåderi för en självutnämnd elit?
Näe, faktiskt gillar jag er verkligen och anklagar ingen för tönterier. Som skådare är jag med i en 10 gånger så stor klubb men med oändligt mycket sämre kunskapsutbyte. Ren artkunskap (typ troffepopulationer eller sp-apistos) är väl rent problematiskt på samma nivå men attityden, nyfikenheten och den rena kärleken till sitt intresse är annorlunda.
Slutligen vill jag bara säga (jag är aprak nu, har tagtit ett varv på nå´n båt på Norr mälarstrand, Sturehof, East och en svartklubb) att ni, båda Danielarna, har sjösatt ett nytt och spännande utbyte.
Skål!
Kommentar
-
Nu har jag registerat mig. Det funkade ju precis som jag tyckte. Snyggt. Det betyder ju att folk som jag som inte drar fram massa yngel kan vara med och berätta vad vi har.Kommentar
-
Jösses! Jag hängde med i tråden i början, men sen när de sticker iväg för mycket brukar jag inte orka hänga på, men nu ser jag att det finns en hel sajt för detta. Imponerande är den också!
Det enda jag undrar nu är om folk kommer våga lägga till sig, men tanke på risksn för att handlarna skall stämma folk eller så? Vad finns det för risker? Vad tycker handlarna om detta? De kan ju inte vara glada direkt...
Kommentar
-
jag satt igår och knappade in hela min lokal och sen flippade sidan och allt försvann. Orkar inte göra om det förrän jag vet att sidan är stabil.
Dock är det en skitsnygg hemsida!!/Jonas
540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrusKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av Christian Alfredsson
Nu har jag registerat mig. Det funkade ju precis som jag tyckte. Snyggt. Det betyder ju att folk som jag som inte drar fram massa yngel kan vara med och berätta vad vi har.Anders LKommentar
-
"jag satt igår och knappade in hela min lokal och sen flippade sidan och allt försvann. Orkar inte göra om det förrän jag vet att sidan är stabil."
Det där låter ju inte så bra, har kollat loggar och inte hittat något driftavbrott sedan igårkväll vid 21-22-tiden när jag uppdaterade servern.
Nu finns dock inga planerade avbrott och allt flyter på sedan igår så ska inte vara någon fara nu.
Efter Olas åsikter om att inte lista fisken på "list-sidorna" har jag ändrat dem något, inga arter listas som default men klicka på odlaren i listan så fälls hans fisklista ner.
Kalle_maja, tack för berömmet men är inne på samma väg som dig. Det absolut viktigaste för att sjösättningen ska hålla sig flytande är att sidan nås ut till en bredare krets än ciklid.se. Alla som har möjlighet och vilja får gärna lämna en länk till sin lokalsida på fiskförmedlingen på forum, zoopet och liknande så att vi sprider den utanför ciklid.ses akvarister.Mvh
Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening
Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)Kommentar
-
Hej!
citatu får ju fylla i arterna själv om dom inte finns jag har fyllt i ett gäng själv
Hoppas sidan kommer igång och fungerar som det är tänkt. Jag tycker det har varit lite svårt att sälja fisk och annat sedan zoopet gold infördes och man inte längre kan annonsera gratis på zoopet.
Mvh
olofKommentar
-
Olof:
citat:Hur då?
Pikkenix:
Vilken koll är det på artnamnen? Vad är det som säger att folk inte kommer att använda en del populärnamn också? Vad är det som säger att artregistret inte riskerar bli felaktigt?
Som ex så skrev jag inte in Aulonocara stuartgranti, Londo utan valde att använda mig av den redan befintliga Aulonocara stuartgranti...sedan har det tillkommit namn där fångstplats skrivs.
Hur ska registret vara?
Det står t ex 5 olika Tropheus duboisi...inte fångstplats utan enbart Tropheus duboisi?
Vore synd om artregistret bara blev en enda stor grå massa med felaktigheter.
Kommentar
-
Hej!
citat:Välj "Lägg till ny art i min lista" och LÄS första raderna. I texten finns en länk där man lägger till arterna.
Mvh
olofKommentar
-
Håller med dig...det var inte lätt att förstå direkt.
Men sidan är verkligen riktigt bra utformad och man får alltid räkna med "barnsjukdomar" med tanke på den korta tid det tagit för att landsätta projektet! Ett kanonarbete av Pikkenix (samt idésprutan från Barcelona/Stockholm, Daniel Odell).
citat:Otroligt! Online så snabbt. Det är det som skiljer verkstad från snack.Kommentar
-
Måste berömma igen med dom supersnabba uppdateringarna som gör på sidan.
Nu finns knappen så man kan ta bort fiskarna själv skit bra jobbatKommentar
-
Snygg sida!
Ett tips är att importera en artlista från någon av de vetenskapliga databaserna som finns på nätet. Att låta användarna själv lägga in arter kan bli rätt rörigt efter ett tag.Kommentar
-
citat:Efter Olas åsikter om att inte lista fisken på "list-sidorna" har jag ändrat dem något, inga arter listas som default men klicka på odlaren i listan så fälls hans fisklista ner.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
Kommentar