Odlar register?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • June 2004
    • 1582

Ja registrera er, ju fler desto bättre. Han som har gjort sidan ska ha en eloge.

Mvh/ BB

Kommentar

• Pikkenix
      Användare
      • March 2005
      • 254

Stämmer säkert, ändrar det ikväll, tack för hjälpen!
      Mvh
      Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• anli
        Användare
        • March 2003
        • 3740

Fin sida... men jag dyker inte upp om man trycker på "uppsala"?
        Anders L

Kommentar

• Pikkenix
          Användare
          • March 2005
          • 254

anli: har du lagt till information om din lokal, innan du gjort det visas du inte i listorna.
          Mvh

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Hej

Anli har ratt. Han finns som odlare, men inte under Uppsala (trots att det star Uppsala pa honom) eller ens "alla odlare". Man maste soka pa hans fisk. Maste vara en bugg eller?

Lite fragor over presentation/hittade buggar eller vad det ar:

1. Arter listas flera ganger under samma odlare. Varfor?
            2. Nar det blir ett stort gang odlare sa kommer det att bli ooverskadligt om fisken laggs efter odlaren. Fisklistan borde inte visas. Odlaren borde lankas till sin fisklista.
            3. Arter: Varje art borde bara visas en gang och nar man klickar pa den sa far man fram en lista med odlare som man sedan kan klicka pa.
            4. Likartat som ovan, men om man gor en sokning pa en fisk sa far man upp odlare inklussive fisklista. Endast odlare borde upp (och forst nar man klickar pa odlaren sa ska fisklistan upp).

Forstar att ni inte kommer kora med storsta basta databashanteringen med en gang, men detta ar lite forslag.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Pikkenix
              Användare
              • March 2005
              • 254

När det gäller anli verkar det vara lokalen som fattas, får endast upp dig (anli) om jag söker efter dig alltså inte i listorna, vilket är en bugg i sökmotorn och inte i listorna. Sitter på jobbet men tror att det är lokalinfon som fattas, rätta mig om jag har fel. Tar en titt på det ikväll i vilket fall som helst.

Kalasbra info Ola!

1. De listas flera gånger pga. att odlaren lagt in fisken flera gånger, då detta uppstått några gånger kan det vara någon bugg när man sparar fisken, ska kolla på det.

2. Anledningen till att fisken listas är att man snabbt ska kunna komma till en odlare i sin region som har intressant fisk - utan att behöva kolla igenom alla odlares sida. Om det var smart tänkt av mig vet jag inte, fler som har åsikter om hur det ska vara?
              Närfler än 10 odlare finns i regionen läggs dessa på olika sidor, listan innehåller alltså max 10 odlare per sida.

3. Samma sak med arter, ska rensa listan ikväll då arter lagts in flera gånger, troligen av misstag. Då jag helt omöjligt kan fixa en komplett lista på arter så får varje odlare lägga till en ny art om denna fattas i listan. Det kan då hända att man missar arten och lägger in den ige, detta ska jag försöka hålla koll på och ta bort och redigera befintlig fisk så att allt stämmer. Samma art ska bara finnas 1 gång.

4. Är mer inne på din linje vid sökningen isåfall, där kanske det är överflödigt att visa fisklistan men däremot borde man se vilken stad/region man bor i kom jag på nu.

Jättegärna sikter om ovanstående och fler åsikter/idéer.

Större funktioner som finns planerade är bland annat en "wish list" där köpare kan söka efter en viss art. Odlare och även butiker (om det finns intresse från deras sida) kommer sedan att kunna se vad som efterfrågas och då få ett humm vad som är eftertraktat och även kunna kontakta den intresserade om de har arten i fråga.
              Mvh

Kommentar

• bmwpower
                Användare
                • December 2002
                • 1934

HAr fortfarande problem med att arten läggs in flera gånger

Kommentar

• anli
                  Användare
                  • March 2003
                  • 3740

citat:Ursprungligen skickat av Pikkenix

anli: har du lagt till information om din lokal, innan du gjort det visas du inte i listorna.
                  varför skulle jag det? Har ingen sk "lokal"...
                  Anders L

Kommentar

• Alexander Ylipää
                    Användare
                    • October 2003
                    • 3615

De flesta fiskar vi odlar finns ju inte med på listan....in med fler arter!!
                    Mvh Alex

Kommentar

• bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

Du får ju fylla i arterna själv om dom inte finns jag har fyllt i ett gäng själv

Kommentar

• Christian Alfredsson
                        NCS Medlem

• April 2002
                        • 4179

Det är kanske lite sent att komma med denna åsikten men varför inte vända på begreppen. Man har en artlista med alla arter som hålls. Sedan markerar man vilka som är till salu. Huvudsyftet med sidan är då enbart att redovisa vilka fiskar man har.

Christian Alfredsson
                        http://www.zoopet.com
                        http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

• Alexander Ylipää
                          Användare
                          • October 2003
                          • 3615

citat:Ursprungligen skickat av bmwpower

Du får ju fylla i arterna själv om dom inte finns jag har fyllt i ett gäng själv
                          Ahh..där var det.[]

Tack.
                          Mvh Alex

Kommentar

• Pikkenix
                            Användare
                            • March 2005
                            • 254

"varför skulle jag det? Har ingen sk "lokal"..."
                            Fyll bara i hur många liter ditt/dina kar är på då och lämna resterande tomt. Teknik kan du ju även fylla i även om du inte har lokal.

"Man har en artlista med alla arter som hålls. Sedan markerar man vilka som är till salu."
                            Om jag inte missförstår dig så är det precis så det går till nu. Man listar alla arter man har och har man yngel eller avelsdjur till salu av denna art så prickar man för detta och det visas i din lista med pris, storlek osv.
                            Mvh

Kommentar

• anli
                              Användare
                              • March 2003
                              • 3740

Ok, knappat in lite siffror så funkade det.
                              Mycket imponerande arbete nedlagt på sidan!
                              Anders L

Kommentar

• Alexander Ylipää
                                Användare
                                • October 2003
                                • 3615

Vi har reggat oss som en grupp eller ett "lag" på 6 personer. Eftersom vi odlar alla våra fiskar i en och samma förening och lokal.
                                Är det ok?
                                Mvh Alex

Kommentar

Arbetssätt...