Många odlare ligger långt under gränsen för vad som räknas som zooaffär och att man skall behöva gå kurser, så jag tror inte det är något problem med ett register. SJV har inte heller tydligt definierat vad som gäller.
Odlar register?
Kollaps
X
-
-
Zaphi det finns ingen nedre gräns, men myndigheter har lite mindre möjligheter att komma på besök hemma hos privatpersoner men den som hyr lokal inte en chans, men man kan säga så här.
DET DOM INTE VET HAR DOM INTE ONT AV.
däremot om dom får en anmälan är dom skyldiga att kontrollera
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
-
citat:Ursprungligen skickat av cf.akvarielagret
Zaphi det finns ingen nedre gräns, men myndigheter har lite mindre möjligheter att komma på besök hemma hos privatpersoner men den som hyr lokal inte en chans, men man kan säga så här.
DET DOM INTE VET HAR DOM INTE ONT AV.
däremot om dom får en anmälan är dom skyldiga att kontrollera
vänligen
ChristerKommentar
-
Tycker helt klart det är en super ide. Oxå ett sätt och kunna träffa nya akvarister runt om kring sig, och chansen till lite sällsynta arter man vill ha ökar.Kommentar
-
Hej!
Jag måste säga att jag också tycker det verkar som en bra ide´. Om man inte vill vara med i registret behöver man ju inte (vilket jag väl kan förstå om man odlar i större skala). Många av oss som odlar i liten (jag själv i mycket liten) skala kan ju dock ha glädje och nytta av ett dylikt register liakså om man vill köpa fisk.
Mvh
olofKommentar
-
om det inte tillåts här, så varför inte lägga upp det på en privat sida o sen bara länka den i din signatur el nåt sånt.Kommentar
-
Om det är någon som fick för sig att jag är motståndare kan jag bara säga att det är helt fel och för att vara en föregångare så sätt upp mig, odlar visserligen bara
Fyrögonfiskar (behövs ingen artemia tjaft dom är 6,5 cm när dom föds)
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Vi kommer att ta upp frågan i styrelsen så får vi se hur det blir.
Följande finns i våra stadgar:
§ 2 Föreningens ändamål. Föreningens ändamål är att a) främja intresset för ciklider inom akvariehobbyn i de nordiska länderna. b) underlätta kontakt och verka för ett gott kamratskap mellan föreningens medlemmar t.ex. genom tidningsutgivning och stödjande av lokala grupper. c) stödja internationellt samarbete inom föreningens intresseområde. d) Främja ett allsidigt utbud av ciklider på den nordiska marknaden, t.ex. genom stimulerande av inhemsk seriös odling och prisvärd, sund import. e) stödja bevarandet av utrotningshotade ciklidarter./Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
-
-
-
-
-
Kommentar