För egen del så räcker "Köp & sälj" alldeles perfekt. Mer har jag inte behov av. Uppdateringarna av ett odlarregister är minst sagt trixigt, räcker bra med att kolla på SKS, (Killieföreningen). Många medlemmar, många som odlar, men att anmäla det till listan är värre. Då pratar vi ändå folk som oftast är genuint intresserade av sina firrar, annars blir man inte killiot. Ciklidioterna är visserligen ofta också verkligt intresserade av sina firrar, men enligt min erfarenhet så har de en bit kvar upp till inbitna killioter...
Men, men. Idén är god så de får prova. Provar man inte så vet man ju inte. För NCS del tycker jag det verkar vara overkill med odlarlista när det finns "Köp & sälj". Men det är min alldeles egen åsikt, minsann. Möjligen en förteckning över de som har "lokal", hur nu det ska definieras. För min del handlar det då inte bara om att köpa fisk utan lika mycket om kontakter. Alltid skoj att komma på besök till folk som odlar en del.
Hilsen,
P
Men, men. Idén är god så de får prova. Provar man inte så vet man ju inte. För NCS del tycker jag det verkar vara overkill med odlarlista när det finns "Köp & sälj". Men det är min alldeles egen åsikt, minsann. Möjligen en förteckning över de som har "lokal", hur nu det ska definieras. För min del handlar det då inte bara om att köpa fisk utan lika mycket om kontakter. Alltid skoj att komma på besök till folk som odlar en del.
Hilsen,
P
Kommentar