Odlar register?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stiffe
    Användare
    • April 2002
    • 953

Har oxå reggat mig men står inte heller som odlare sidan stängdes så fort jag skulle skicka foton
    mvh Stefan

Kommentar

• figge
      Användare
      • July 2004
      • 112

Pikkenix, mailade dej men mailet kom inte igenom så jag skriver här istälelt. ett litet tips om du inte redan har gjort detta?
      Default så delar alla webbarna minne resurser m.m. detta kan leda till
      krascher ibland. Men om du lägger fiskformedlingen.se i en egen application pool så kommer den få egna resurser och minskar risken för krasch. Det är värt att testa som en första felsökning iaf.

Ha det gött

Kommentar

• Pikkenix
        Användare
        • March 2005
        • 254

För att listas som odlare måste man ha först reggat sig och sedan lagt in information om sin lokal, efter det ska man synas.
        Mvh
        Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• bmwpower
          Användare
          • December 2002
          • 1934

Kunnde man inte haft en ruta där man kryssa i att avelsdjuren är till salu och inte bara yngel??
          I dag fungera sidan riktigt bra

Kommentar

• Pikkenix
            Användare
            • March 2005
            • 254

Fixar en box för det under dagen!

Sidan fungerar nu som den ska som ni säkert märker (peppar peppar ta i trä) så nu är det bara att registrera er.

Några nya funktioner kommer under veckan som jag märkt behövs, tex. att ta bort fiskar helt från sitt register.
            Mvh

Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

Kommentar

• bmwpower
              Användare
              • December 2002
              • 1934

Det ä något fel en art kom med flera gånger i min profil
              Hur radera man dom det går ju inte att redigera bort dom så det ligger kvar

Kommentar

• Bright_Blue
                NCS Medlem
                • June 2004
                • 1582

Finns det några risker om man registrerar sig? tex att man måste gå kurser efter att kommunen fått reda på att man odlar eller betala avgifter?. Det vore ju inte så kul om man blev registrerad som företag. Jag har inte hängt med i hela tråden men det verkar skitbra.

Kommentar

• Pikkenix
                  Användare
                  • March 2005
                  • 254

Registrering är helt anonym, ingen får reda på namn, adress eller liknande bara staden. Varje odlare väljer alltså själv att ge ut denna information efter att en köpare kontaktat en odlare via registret.

Vid registrering får man uppge om man är företag eller inte, det är endast ur statistik synvinkel som jag lagt till det.
                  Mvh

Kommentar

• Belgarath
                    Användare
                    • February 2005
                    • 584

Ser skitfint ut...hoppas att detta kommer att gagna hobbyn (oavsett vad vissa "onda andar" [:p] velat påskina).

Kommentar

• bmwpower
                      Användare
                      • December 2002
                      • 1934

Ska det vara registering av malar och sådant också??

Kommentar

• stiffe
                        Användare
                        • April 2002
                        • 953

Nu funkar det galant,nu är även jag reggad...Jag reggade även mina malar..[8D] hoppas att det var ok
                        mvh Stefan

Kommentar

• bmwpower
                          Användare
                          • December 2002
                          • 1934

Tog med mina malar ska men rega sina corydoras malar med man kanske skulle haft huvudgrupper med malar,malawi etc ??

Kommentar

• Pikkenix
                            Användare
                            • March 2005
                            • 254

Sidan är för akvariefisk i allmänhet, ciklider, malar och övriga grupper.
                            Mvh

Kommentar

• blackened
                              Användare
                              • January 2005
                              • 1042

Oj! Här går det undan! Tänkte jag skulle titta in på tråden för o se hur det gick för er och vips så har ni fått upp en snygg, väldigt funktionell sida! Stort beröm till er som har fixat det här! Nu kan man bara hoppas att det börjar ramla in registreringar...

Kommentar

• Christian Alfredsson
                                NCS Medlem

• April 2002
                                • 4179

Älvsborg ska väl vara Västra Götaland ? Om det är länsindelning.
                                Christian Alfredsson
                                http://www.zoopet.com
                                http://www.christianalfredsson.com

Kommentar

Arbetssätt...