If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vi har haft T-shirt förut det var ingen hit den gången
och mycket jobb med storlekar och en jävla massa som låg på mitt lager i sisådär tio år, men äntligen är dom slut.
Vänligen
Christer
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
som christer säger har det försökts förut och intresset var tyvärr inte direkt stort. Vad man skulle kunna göra är att ta fram en logga / bild som alla kan ladda ner och göra egna t-shirts. Vi pratar om det i styrelsen så vi får se vad som kommer fram.
Man kanske skulle kunna köra någon form av förbeställning. T ex skulle säkerligen Ciklidbladet ta in ett upprop där man går ihop. Blir lite dyrare, men NCS behöver inte lägga ut ett öre eller ligga på lager.
Ett annat förslag är att NCS tar fram ett antal standardmodeller som man själv kan gå till ett röjtryckeri med. Igen dyrare, och igen, NCS behöver varken ligga ute med pengar eller sitta på lager.
Problemet jag ser är att smaken är så olika. Vi försökte ta fram tröjor i SCK vilket visade sig vara hopplöst eftersom att vi inte kunde komma överens (lösningen blev att Daniel fick bestämma och att alla fick hosta upp pengar oavsett resultat).
Jag tror att det vore rätt trevligt med en T-shirt som har NCS logga. Det jag helst ser då är att man gör loggan liten och diskret med en tröjfärg/design som är "inne". Svart fungerar ju oftast och vit...
Förbeställning var inte heller dum idé då det besparar lageryta för c.f akvarielagret...
Vi har börjat prata om det lite i styrelsen som Mats sa och ska undersöka hur vi skulle kunna göra. Det finns företag som erbjuder möjligheten att trycka upp saker direkt till den enskilda kunden i så många exemplar som denna önskar. Denna lösning innebär att föreningen inte ligger ute med pengar utan bara får fixa design och bestämma vilka typer av plagg/saker som ska finnas till salu.
Så ... vad är ni intresserade av förrutom T-shirt? Kaffekoppar, kepsar, underkläder ...?
Tag kontakt med Orvar hos www.qpix.se så ordnar han både tröjor och muggar med din favoritfisk/annat motiv. Ingen mening att producera för lager. Allt görs styckevis på beställning.
Kommentar