funkar denna kombination?
Pseudoplatystoma fasciatum med discus?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
jag skulle aldrig våga ha ett sånt monster med discusar. och om det var 425 liters akvariet du hade i åtanke att använda så är det nog inte helt lämpligt för en meter-lång mal...Kommentar
-
Ja så länge dom är små, jag har uppfattat dom som ganska snälla men dom blir ju väldigt stora å passar nog inte direkt i "vanliga" akvarium.
/Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
http://www.gosatta.orgKommentar
-
-
japp det var 425 L karet jag ska ha det i. Jag tänkte jag skulle köpa en red tail men dom blir ju så jävla stora. Det är så att jag har tänkt att bygga en större balja på cirka 1-3 kubik men jag har lite ont om plats nu så det får vänta men jag tänkte ha den i 425L karet tills det stora är klart.
Men jag vågar inte stoppa i något som kan ta död eller stressa min discusar.
Men är dom livliga av sig? annars kan det väl inte vara något större problem?SydamerikaKommentar
-
Jag hade en ett tag och tyckte den var lugn som en filbunke, låg mest och chillade någonstans dagtid och patrullerade lugnt och sansat vattenmassorna på natten i jakt på något ätbart.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
men den växer jäkligt fort. mellan 0,5-1 cm i veckan. Så du får bygga ditt andra kar relativt fort.A catfish is a plenty good fish for anyoneKommentar
-
o jävlar så fort! Jag har inte ens bestämt mig vart det ska stå en
kanske får fundera på någon annan rovmal? någon som har ett förslag?
det stora karet kommer bli på minst 1000L sedan har jag discus med så dom måste jag ju ta hänsyn till med.SydamerikaKommentar
-
en sorubim lima kanske. tror dom är väldigt lugna. bara det inte finns fisk i karet som passar i munnen. blir runt 30 cmA catfish is a plenty good fish for anyoneKommentar
-
aa jag tänkte också på en sådan men tyckte den var jävligt ful (som ung iallafall)
någon som har en bild på en större?SydamerikaKommentar
-
-
Jag har två Sorubim lima (25 cm just nu), och det är skojiga fiskar - särskilt om man slänger i några små tetror...
De är aktiva även på dagarna. De är också mycket tuffare än jag förväntat mig, och stångas med hantlar och jordätare om maten.
Det verkar som om de andra fiskarna tycker att malarnas skäggtömmar är lite läskiga. Jag vågar inte gissa hur stressade diskusar blir.
mvh DanielÅh, kära nån, vilken dag. Jag är så full av intryck. Ernst K
Mina fiskar & burkarKommentar
-
Kommentar