Knappast drakfisk heller. Den är nog bara dödligt giftig om man är allergisk.
Frågesport.
Kollaps
X
-
-
Ny fråga då: vilket djur är farligast i världen, sett till antal dödade människor?Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Hittade lite fakta http://www.hajar.nu/html/arter/elasm...rmes/brugd.php
Var ju världens näst största fisk4104L Malawi , 80L Tanganyika , 240L L Malar
Min Hemsida
Här får man inte sätta ut sin egna hemsida
På min Zoon
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=463188Kommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av PatrikMalmo
Ny fråga då: vilket djur är farligast i världen, sett till antal dödade människor?
(om det e helt åt pipan så beror det på att jag inte tänkt ett dugg på frågan, skev bara det som dök upp först)Kommentar
-
citat: Ny fråga då: vilket djur är farligast i världen, sett till antal dödade människor?Kommentar
-
-
-
Har hört det från flera håll, och om vi bortser från människan så är myggan det djur som dödar flest människor per år - i olika sjukdomar. Om jag inte missminner mig så kom ormar efter det (2-3000 pers om året), sedan elefanter... och himla långt ned i antal dödade folk kom hajar. Kattdjur fanns öht inte med (men jag baserar min "kunskap" på ett program på Discovery för inte så längesedan...).
Well. Ny fråga anyone?Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Alexander,
spanade in länken, och Guppy kom tvåa som världens farligaste fisk? Blir ju lite fundersam hur han resonerar... är Guppy farlig för människor? Alls?
"Oki, jag tar och byter vatten med vanlig slanghävertmetod i detta karet, och en Guppy kom med, satte sig på tvären i halsen och så dog jag..."Ingen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Isbjönen är farligast för människor ! Den dödar iofs inte flest människor. Men den dödar och äter väldigt gärna en människa om den får chansen...
Annars tror jag att olika giftormar dödar flest människor ! Typ i Indien och Afrika där det finns väldigt mycket ormar, och väldigt mycket människor som går omkring barfota...
Elefanter dödar även väldigt många människor varje år...
Mvh/Janne
Den som ej ljuger, behöver inte heller komma ihåg vad han har sagt...Kommentar
-
Malariamyggan får min röst som den som dödar flest människor!
Den som säkert skulle vara det farligaste om den fick syn på en ute i naturen är nog Isbjörnen.Anders LKommentar
-
citat:Ursprungligen skickat av PatrikMalmo
Alexander,
spanade in länken, och Guppy kom tvåa som världens farligaste fisk? Blir ju lite fundersam hur han resonerar... är Guppy farlig för människor? Alls?
"Oki, jag tar och byter vatten med vanlig slanghävertmetod i detta karet, och en Guppy kom med, satte sig på tvären i halsen och så dog jag..."Mvh AlexKommentar
-
Mm, Malariamyggan är det som dödar mest folk i världen per år, så enkelt tror jag det är. Fast det är ju indirekt. Egentligen är det väl malarian som dödar (eller andra sjukdomar). Andra platsen tror jag helt klart hör till ormarna, men redan där stöter vi på ett problem - räknas "ormar" som ett djur, eller ska vi skilja på arterna?
Alexander,
har klurat med på Guppyn, och din teori är ju inte dum. Månne är det utträngningen av andra inhemska firrars territorium han resonerar kring. Guppy finns ju faktiskt i vilda bestånd även i Europa; Tyskland och Tjeckien bland annat. Men de måste ha tillgång till varmare vatten, så det är enbart vid sådana vattenutlopp de har "fäste". Än så länge.
Det är ändå lurigt med vilket djur som är farligast om de fick syn på en i naturen. Jag har ränt rätt bra från älgko med kalv, kan jag säga, för att ge ett enkelt exempel... räcker ju med ett djur som är på fel humör, hungrigt eller vaktar ungar - och då är det klippt. Tom gässen i Pildammsparken får man ha respekt för. Fast väser man tillbaks och sparkar efter dem så drar de...
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
Kommentar