kul med fiskar som simmar runt runt runt runt. hehe
tjusningen med ciklider?
Kollaps
X
-
-
ni som skriver här borde ju igentligen båda haft fiskar och reptiler. annars är det ju svårt att veta vilken som är roligast!Sex mindre burkar mellan 20 och 175 liter.
Sydamerika och Afrika.Kommentar
-
ÖDLOR 3 000 Arter
BRYGGÖDLOR 1
ORMAR 2 700
SKÖLDPADDOR 200
KROKODILDJUR 23 rätt många arter reptiler också. + att många arter har många många olika färgteckningar
Sex mindre burkar mellan 20 och 175 liter.
-
-
det finns ju massor av saker som är bra med ciklider!! samma sak med reptiler också om man så gillar dom.. men det kan ju vara häftigt att ha ett stim med ciklider tex. tanganyika och malawiciklider som oftast hålls i stim.. undra hur det hade sätt ut med ett stim reptiler..
//tom
//tomKommentar
-
hehe det går att ha reptiler i "stim" också. om det är grupplevande!
nyllet90-> jag har inte sagt att fiskar är tråkiga,bara att reptiler är roligare.
men då säger vi så här,reptiler och fiskar är lika roliga,beroende på smak?
Sex mindre burkar mellan 20 och 175 liter.
-
citat:Ursprungligen skickat av cybercimon
kul med fiskar som simmar runt runt runt runt. hehe
Håller med, fiskar är skittrista. De simmar bara runt och runt.
Men ciklider är en annan sak, de har beteénde. Iallafall de flesta!Mvh AlexKommentar
-
jag hade malawi..hehehe. är nu sugen på att starta upp ett litet taniyka kar och ett större SA kar. är faktist väldigt trevligt med akvarium ocksåSex mindre burkar mellan 20 och 175 liter.
-
ÖDLOR 3 000 Arter
BRYGGÖDLOR 1
ORMAR 2 700
SKÖLDPADDOR 200
KROKODILDJUR 23 rätt många arter reptiler också. + att många arter har många många olika färgteckningar
Kommentar
-
ni som skriver här borde ju igentligen båda haft fiskar och reptiler. annars är det ju svårt att veta vilken som är roligast!Kommentar
-
Hade hela (ja,näst intill) pojrummet ved div. ödlor & ormar.Det var rätt i tiden DÅ. Nu är det fiskar & pälsdjur som gäller,men skulle jag komma över ett fint par Fysignatus Lecueri (med res f stavn.) skulle jag nog bli glad!"Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
c",)Kommentar
-
"Bryggödla, va e det ?"
har faktist ingen anning!Sex mindre burkar mellan 20 och 175 liter.
-
Ormar är roliga jag har haft kedjesnok och en Boa Constrictor.Ödlor har jag aldrig haft skulle jag skaffa nån skulle det bli en varan eller Leguan.
Vill man ha fiskar med mycket attityd är det defnitivt inte Malawi ciklider man vill ha (personlig inställning).Då vill man ju ha ett par Parachromis Dovii eller Citrinellum par eller kanske en ensam petfisch av någon central av något slag.Där kan man prata attityd så det räcker och ibland nästan blir över.Så fort jag närmar mig akvarierutan smäller det i glaset,attack på täckglas o.s.v.
Mvh
DanneKommentar
-
det ena utesluter inte det andra-jag gillar de flesta ciklider med tyngd på mbunas och tropheus men även andra ciklider och sen tycker jag om reptiler och då speciellt ormar jag skulle vilja ha kungssnok el. korallorm dom är riktigt snygga-dock så är korallorm giftig men men...Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
korallormen är väldigt giftig,och en havsorm om jag inte har fel? finns ju mjölksnoken som är väldigt lik korallormen.Sex mindre burkar mellan 20 och 175 liter.
Kommentar