citat:Ursprungligen skickat av FI
Jepp det är två jag har, de två i bilderna högst upp. Lek vill man väl alltid ha men jag har aldrig gjort ett seriöst försök med just påfågelcikliden. Fiskarna jag har nu ställer sig ibland sida vid sida och spänner ut fenorna och gälarna men jag kan inte avgöra om det är hona och hane än. Men de funkar bra ihop, bästa polare typ, så vi får väl se vad som händer.
Jepp det är två jag har, de två i bilderna högst upp. Lek vill man väl alltid ha men jag har aldrig gjort ett seriöst försök med just påfågelcikliden. Fiskarna jag har nu ställer sig ibland sida vid sida och spänner ut fenorna och gälarna men jag kan inte avgöra om det är hona och hane än. Men de funkar bra ihop, bästa polare typ, så vi får väl se vad som händer.
Som jag sa tidigare är jag sugen på att köpa några nya små oscar.Dom är ca 4-5cm....tror du det skulle funka tillsammans med mina stora.
Dom har varit med andra fiskar förr som var i 4-5cm storleken och det gick fint.....visst dom simmade lite sakta emot med vidöppen mun men ingen kom till skada för dom små var ju snabbare..
Vad tror du om det.....dom stora går nu i ett 375 änsålänge så de fins gott om plats och gömställen
//Peter
Kommentar