Akvariedimensioner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deathdealer
    Användare
    • August 2004
    • 1639

    #16
    blackened; rödzebra är väl ingen STOR fisk?????? :-)
    300L är enligt min ringa mening en bra karstorlek (eller det spelar nog ingben roll hur stort kar du skaffar dig, det blir lagom på 0-tid)!

    Sen växer fiskarna "sämre" om dom har mindre yta att röra sig på....eller hur!

    DD
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

      #17
      Aja, mina rödzebrahannar var ju 15-16cm och skitaggro =) Jag hade dem i ett 540 och de spenderade sin vakna tid med att göra liplocks hela tiden.
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

        #18
        Jo det är klart! Skrev bara att JAG tycker att de blir riktigt buffliga fiskar när de kommer upp i vuxen storlek. Jag menar absolut inte att det inte skulle fungera pga aggresioner utan jag menade bara att JAG inte tycker att de gör sig så bra i mindre kar!

        Hoppas ingen tagit åt sig!

        Kommentar

        • Fabbo
          Användare
          • September 2003
          • 210

          #19
          Jag har märkt att aggressiva fiskar slåss mindre ifall man har hög cirkulation. Men ifall jag har typ 1200l/h kommer det att hålla dem från att leka?

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • August 2004
            • 1639

            #20
            Fabbo; nepppppp! Dom kommer säkert att leka, men det är inte bara att trycka på en knapp! *asg*
            Har man sen lite aggresivare fiskar, är det ju en fördel att ha fler på tal om det....då har dom fler att "aggresera" mot :-)

            Testa att ändra tiden för när du släcker osv....det brukar hjälpa!

            DD
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            • Fabbo
              Användare
              • September 2003
              • 210

              #21
              Tackar för åsikterna!
              Karet är beställt, vilket sambon inte känner till.

              Kommentar

              Arbetssätt...