Canon vs Nikon

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jinnarparen
    • April 2002
    • 2670

Ursprungligen postat av Micke
    Nu finns det foton på Sony A-700 hos Sonys hemsidor i Tjeckien och Rumänien.

http://www.sony.ro/view/ShowProductC...al+Photography
    Ahh, detta ser riktigt fint ut för en annan.
    Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke
      Användare
      • April 2002
      • 9579

Nu var det borttaget igen så det var en vanlig "smygläcka" för att få upp intresset inför lanseringen.
      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• jinnarparen
        • April 2002
        • 2670

Nu var det borttaget igen så det var en vanlig "smygläcka" för att få upp intresset inför lanseringen.
        Men imorgon så vet vi mer...förhoppningsvis
        Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

Nu är den officiell:
          ttp://www.sony.net/Products/dslr/pdf/specifications.pdf

Tyvärr ingen fullformatare.
          Senast redigerad av Micke; 06 September 2007, 08:41.

Kommentar

• jinnarparen
            • April 2002
            • 2670

...men det verkar vara rätt så trevlig i alla fall. Jag tror nog att jag köper en...när den väl kommer till Sverige.
            Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke
              Användare
              • April 2002
              • 9579

Ursprungligen postat av jinnarparen
              ...men det verkar vara rätt så trevlig i alla fall.
              Visst gör den det, men jag hade ju hoppats på att de släppte en fullformatare också.

Kommentar

• Micke
                Användare
                • April 2002
                • 9579

För att återknyta till trådens egenliga syfte - jag läste nyss dagboken av Robban som är på Irland och går supportkurs för de nya modellerna. Han skriver: -"Under eftermiddagen så sitter jag tillsammans med det Brittiska supportgänget och får chansen att testa D3:an igen. Tar ett par snabba testskott på olika höga ISO och låt mig säga en sak, denna maskin är en Canondödare ! Finns ingen kamera som ens kommer i närheten av denna. Helt otroligt vad japanarna har kokat ihop där borta i andra ändan på jordklotet..."

Det ska bli riktigt intressant att se vad den går för i riktiga tester senare .

Hela dagboken finns att läsa här: http://www.nikonforum.se/forum/viewt...thread_id=3527

Kommentar

• jinnarparen
                  • April 2002
                  • 2670

För att återknyta till trådens egenliga syfte - jag läste nyss dagboken av Robban som är på Irland och går supportkurs för de nya modellerna. Han skriver: -"Under eftermiddagen så sitter jag tillsammans med det Brittiska supportgänget och får chansen att testa D3:an igen. Tar ett par snabba testskott på olika höga ISO och låt mig säga en sak, denna maskin är en Canondödare ! Finns ingen kamera som ens kommer i närheten av denna. Helt otroligt vad japanarna har kokat ihop där borta i andra ändan på jordklotet..."

Det ska bli riktigt intressant att se vad den går för i riktiga tester senare .

Hela dagboken finns att läsa här: http://www.nikonforum.se/forum/viewt...thread_id=3527
                  Eller så döper vi om tråden till Sony vs Nikon vs Canon
                  Åter till CA

Det är där jag hör hemma

Kommentar

• Micke
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9579

Ursprungligen postat av jinnarparen
                    Eller så döper vi om tråden till Sony vs Nikon vs Canon
                    Vi får göra det nu när Sony kommer med en modell som står sig väl mot 40D och D300 .

Kommentar

• deelay
                      Användare
                      • September 2002
                      • 5394

Tar ett par snabba testskott på olika höga ISO och låt mig säga en sak, denna maskin är en Canondödare !
                      Det låter ju skoj, man får åka och prova skjuta den lite sen da när den finns tillgänglig, hoppas bara den hamnar i någorlunda vettig prisklass.
                      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Micke
                        Användare
                        • April 2002
                        • 9579

Ursprungligen postat av deelay
                        Det låter ju skoj, man får åka och prova skjuta den lite sen da när den finns tillgänglig, hoppas bara den hamnar i någorlunda vettig prisklass.
                        Den kostar 48' hos CF och SF, det är väldigt mycket pengar men vettigt i en jämförelse med konkurrenten Canon 1D M3, D3:an är ju fullformatare.

Bäst Striden är stenhård om proffsens gunst och Nikon har med sin D3 återtagit tronen som bästa proffskamera. Läs mer Autofokus D3 har hela 51 punkter, varav 15 sensor

Kommentar

• Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

En Canonfotograf som har testat att plåta baseboll med D3:an verkar lika imponerad av den. Han säger att D3:ans brusnivå på ISO 3200 är bättre än ISO 800 på hans Canon 1D Mark II.

Det verkar som om Nikon har fått fram en riktig bra proffsmodell igen. Jag hoppas bara att D4:an presenteras snart så att man kan kommer över en begagnad D3:a till bra pris. Nikon ska presentera fler nyheter i november så man får leva på hoppet fram tills dess i alla fall .

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

Här finns exempelbilder med ISO 2500 från Canon 1D Mark III och Nikon D3. Även om Nikon inte hade en färdig firmware vid friidrotts VM så syns ändå en markant skillnad i brus.

Kommentar

• Robin
                              Användare
                              • January 2003
                              • 4526

En Canonfotograf som har testat att plåta baseboll med D3:an verkar lika imponerad av den. Han säger att D3:ans brusnivå på ISO 3200 är bättre än ISO 800 på hans Canon 1D Mark II.

Det verkar som om Nikon har fått fram en riktig bra proffsmodell igen. Jag hoppas bara att D4:an presenteras snart så att man kan kommer över en begagnad D3:a till bra pris. Nikon ska presentera fler nyheter i november så man får leva på hoppet fram tills dess i alla fall .
                              D300 är väl inte mycket sämre brusmässigt än D3an va?
                              Mvh
                              Robin

Kommentar

• Micke
                                Användare
                                • April 2002
                                • 9579

Ursprungligen postat av Robin
                                D300 är väl inte mycket sämre brusmässigt än D3an va?
                                De är inte alls jämförbara eftersom D3 har fullsensor och D300 har APS-C sensor (1,5x). Självklart har D3:an bättre bildkvalitet eftersom den större sensorn ger mer plats till varje pixel.

Att D300 nu har CMOS-sensor (istället för CCD), ett helt nytt sätt att singnalbehandla och den nya Expeed-processorn antyder att de har jobbat hårt för att få bättre brusbehandling.

Det finns väldigt få bilder ute av D300 än så länge, men Nikon säger att den har betydligt lägre brusnivåer än D200. De bilder som visats av Sonys A700 tyder på att det stämmer eftersom den har samma sensor.
                                Senast redigerad av Micke; 10 September 2007, 15:46.

Kommentar

Arbetssätt...