Canon vs Nikon
Kollaps
X
-
-
Nu var det borttaget igen så det var en vanlig "smygläcka" för att få upp intresset inför lanseringen.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
För att återknyta till trådens egenliga syfte - jag läste nyss dagboken av Robban som är på Irland och går supportkurs för de nya modellerna. Han skriver: -"Under eftermiddagen så sitter jag tillsammans med det Brittiska supportgänget och får chansen att testa D3:an igen. Tar ett par snabba testskott på olika höga ISO och låt mig säga en sak, denna maskin är en Canondödare ! Finns ingen kamera som ens kommer i närheten av denna. Helt otroligt vad japanarna har kokat ihop där borta i andra ändan på jordklotet..."
Det ska bli riktigt intressant att se vad den går för i riktiga tester senare .
Hela dagboken finns att läsa här: http://www.nikonforum.se/forum/viewt...thread_id=3527Kommentar
-
För att återknyta till trådens egenliga syfte - jag läste nyss dagboken av Robban som är på Irland och går supportkurs för de nya modellerna. Han skriver: -"Under eftermiddagen så sitter jag tillsammans med det Brittiska supportgänget och får chansen att testa D3:an igen. Tar ett par snabba testskott på olika höga ISO och låt mig säga en sak, denna maskin är en Canondödare ! Finns ingen kamera som ens kommer i närheten av denna. Helt otroligt vad japanarna har kokat ihop där borta i andra ändan på jordklotet..."
Det ska bli riktigt intressant att se vad den går för i riktiga tester senare .
Hela dagboken finns att läsa här: http://www.nikonforum.se/forum/viewt...thread_id=3527Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
En Canonfotograf som har testat att plåta baseboll med D3:an verkar lika imponerad av den. Han säger att D3:ans brusnivå på ISO 3200 är bättre än ISO 800 på hans Canon 1D Mark II.
Det verkar som om Nikon har fått fram en riktig bra proffsmodell igen. Jag hoppas bara att D4:an presenteras snart så att man kan kommer över en begagnad D3:a till bra pris. Nikon ska presentera fler nyheter i november så man får leva på hoppet fram tills dess i alla fall .Kommentar
-
Här finns exempelbilder med ISO 2500 från Canon 1D Mark III och Nikon D3. Även om Nikon inte hade en färdig firmware vid friidrotts VM så syns ändå en markant skillnad i brus.
Kommentar
-
En Canonfotograf som har testat att plåta baseboll med D3:an verkar lika imponerad av den. Han säger att D3:ans brusnivå på ISO 3200 är bättre än ISO 800 på hans Canon 1D Mark II.
Det verkar som om Nikon har fått fram en riktig bra proffsmodell igen. Jag hoppas bara att D4:an presenteras snart så att man kan kommer över en begagnad D3:a till bra pris. Nikon ska presentera fler nyheter i november så man får leva på hoppet fram tills dess i alla fall .Mvh
RobinKommentar
-
De är inte alls jämförbara eftersom D3 har fullsensor och D300 har APS-C sensor (1,5x). Självklart har D3:an bättre bildkvalitet eftersom den större sensorn ger mer plats till varje pixel.
Att D300 nu har CMOS-sensor (istället för CCD), ett helt nytt sätt att singnalbehandla och den nya Expeed-processorn antyder att de har jobbat hårt för att få bättre brusbehandling.
Det finns väldigt få bilder ute av D300 än så länge, men Nikon säger att den har betydligt lägre brusnivåer än D200. De bilder som visats av Sonys A700 tyder på att det stämmer eftersom den har samma sensor.Senast redigerad av Micke; 10 September 2007, 15:46.Kommentar
Kommentar