En smart finess med D3:an är att det fungerar bra med DX-objektiv, den känner själv av om man sätter på ett DX-objektiv. Den beskär då automatiskt till 1.5x crop.
Canon vs Nikon
Kollaps
X
-
-
-
Canon vs. Nikon
Har nyss köpt en Nikon D200, efter mycket vägande för och emot (gentemot Canon). Är mycket nöjd hittills. Så kommer det en D300....man fick inte ligga på topp länge inteKommentar
-
D200 är en riktigt bra kamera och den blir inte sämre bara för att det kommer en modell. Fortsätt vara nöjd och lär dig uttnttja den ordentligt, så ska du se att det finns mycket bättre modeller än D300 när det är dags att byta .Kommentar
-
Jo, exakt. det är ju en bra kamera, och det kommer att ta lite tid att lära sig allt så att det sitter i ryggraden. Det blir nog som du sa tidigare, att sikta in sig på D400
En fråga; varför får jag inte posta bifogade filer (foton)?
Jag är medlem.Kommentar
-
Kommentar
-
Kampen mellan de stora går vidare, Canon fick sola sig i beröm några dagar till Nikon presenterade sina nyheter. Canons nya modeller som presenterades i veckan var riktigt fina grejor, men denna gången känns Nikons väg med de nya modellerna är vettigare.
Båda tillverkarna kommer troligen med vars en fullformatare ytterligare till våren, det ska bli kul att se vad som händer då. De som tjänar mest på konkurrensen är vi som ska köpa kamerorna som utvecklas i en rasande takt.
Nikon D3 helt rätt för pressfotografen
D300 är värd de extra slantarna jämfört med en Canon 40DSenast redigerad av Micke; 24 August 2007, 15:03.Kommentar
-
Oj oj oj va du skyltar för Nikon, jo klart du måste hävda dig osv, vi Canonägare vet ju redan att vi äger markadenKommentar
-
Jo de senaste 5 åren har det varit canondominas på prosidan. Med en fullformatare som klarar 9-11 bilder per sekund, ISO 25600, 51 punkters af, möjlighet att använda dx-objektiv och ett pris som inte ligger långt över 1D M3 kanske det återgår till det normala igen .Senast redigerad av Micke; 24 August 2007, 15:40.Kommentar
-
Dom riktigt duktiga fotograferna använder tydligen Nikon.
Kommentar
-
Dom riktigt duktiga fotograferna använder tydligen Nikon.
http://www.svd.se/dynamiskt/kultur/did_8459660.aspKommentar
-
Enligt min ringa uppfattning, så gör verken kameran fotografen eller pennan författaren! lol
Spelar väl ingen större roll vilken av fabrikaten man väljer, för båda kamerorna är bra, väldigt bra!
Sen - startar man inte på nytt, så kan det ju vara objektiven som styr, annars, är det väl kompositionen, det tränade ögat och möjligheterna och fixa repron på bilden...
Bara min högst "amatörmässiga" syn på detta med kamravalet, när vi talar om såååå hög kvalitet på kameror som vi gör!
DD"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
-
Min första kamera var i plugget då vi byggde en lådkamera.
En kartong med ett litet hål i ena änden, satt en bit film i baksidan i lådan i totalmörker. sen gick man ut på skolgården med ett finger för det lilla hålet, riktade och tog bort fingret nån sekund. Sen var det bara in i mörkrummet och framkalla.
Varken Kanon eller Nikol men bilder blev det.Kommentar
-
Annars va det bara canon.... och 400/2,8 IS som gällde.Mvh
RobinKommentar
-
Sen finns ju det egentligen BARA en kamera...som sopar gatan med både N&C, och det är Hasselblads Digitalkamera....
DD"- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
"– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!Kommentar
Kommentar