Ursprungligen postat av Micke
Canon vs Nikon
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av deelay................ precis vad man ville höra efter 30 000 exponeringar med en 400D som börjar krångla. Det blir nått rutigt skumt mönster i kikarfönstret... får kolla upp det =)
Grattis till nya leksaken. Jag är inte ett dugg avundsjuk =)Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Ursprungligen postat av cichlids4funva har du tagit 30000 med din kamera köpte du inte den runt nyår....det blir ju ca 200 bilder per dag.........du ligger iKommentar
-
Ursprungligen postat av m[A]use^Verkar vara en trevlig kameran! Vad använde du för objectiv?Kommentar
-
Ursprungligen postat av RalphCanon EF 135/2.0 L USM. Otroligt skarp optik. Dessutom välbyggd och med sanslöst snabb AF.
Otroligt sköna bilder... så den kombon du kört med på bilderna där är ju total världsklass.Kommentar
-
Nu har Nikon D40x testats på Dpreview. Det finns en jämförelse mellan den och Canon 400D som kan vara intressant eftersom det är de båda budgetmodellerna från de båda tillverkarna, och många säkert är osäkra på skillnaderna:
Kommentar
-
Inget vert grepp? Då går den ju D40x bort direkt! Jag tycker dock det är kul att Nikon äntligen lyckats tillverka en kamera under 10 lök som går ner till 100 ASA. Jag ställer mig därför nu upp och applåderar Nikons utvecklingsavdelning!Kommentar
-
Ursprungligen postat av ZaphiInget vert grepp? Då går den ju D40x bort direkt! Jag tycker dock det är kul att Nikon äntligen lyckats tillverka en kamera under 10 lök som går ner till 100 ASA. Jag ställer mig därför nu upp och applåderar Nikons utvecklingsavdelning!
Nikon har inte behövt ISO 100 eftersom brusnivån på ISO 200 har varit jämförbar med ISO 100 på Canons konkurrerande modeller. Men men, det är historia och nu har man ISO 100-3200 medan Canon har ISO 100-1600. Framförallt har D40x ärvt den programmerbara auto-ISO'n från D200 och D2Xs medan Canons utvecklingsavdelning fortfarande klurar på detSenast redigerad av Micke; 07 June 2007, 15:44.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeJag har fotograferat utan batterigrepp i 20 år utan och har klarat mig bra, inte ens nu när jag har skaffat det är jag övertygad nödvändigheten av det.
Det enda som är viktigt med en kamera är att den funkar i alla lägen, håller, har en hyfsad sensor och är smidig att jobba med. Allt annat är nonsence egentligen, även om man ju kan diskutera det. Vertgreppen är en viktig del av kameran, utan tvekan en av de viktigaste.Kommentar
-
Kommentar
-
Jag kan inte japanska men tydligen har Nikon passerat Canon i försäljningstatistiken för DSLR i Japan det senaste halvåret.
http://www.fotosidan.se/forum/showth...threadid=78624
Vad som slog mig var hur totalt Nikon regerade där - jag tror nog att 80% eller nåt sånt hade Nikon, kanske 10% Canon och sedan kanske 10% för resterande.Kommentar
-
Var ju nyligen i Asien och besökte Aquarama (stor akvarieutställning) och där sprang det runt en helsickes massa akvariefiskfotografer.
Vad som slog mig var hur totalt Nikon regerade där - jag tror nog att 80% eller nåt sånt hade Nikon, kanske 10% Canon och sedan kanske 10% för resterande.
ps: det finns en gnutta humor i detta inlägg.Kommentar
-
Dags att väcka denna tråden igen
Kommentar
-
Hm.
Jag tror snarare att D40 är en succé pga sitt låga pris än pga att den väger nåt tiotal gram mindre än konkurrenterna.
Sen skulle jag verkligen önska att "antalet megapixlar spelar ingen roll"-myten dog. Den är lika falsk som "det enda som spelar roll är antalet megapixlar". Upplösningen spelar roll, bara inte lika stor roll som kvaliteten på linsen.Kommentar
-
PS. Det finns ingen humor alls i detta inläggKommentar
Kommentar