Man väljer naturligtvis kamera efter vilket märke som är det tuffaste. Och det tuffaste märket måste naturligtvis vara det som alltid väljs när det gäller att porträttera stenhårda krigsreportrar på film:
Dennis Hopper i Apocalypse Now (Francis Ford Coppola)
John Malkovich i The Killing Fields (Roland Joffé)
James Woods i Salvador (Oliver Stone)
Reportern i Full Metal Jacket (Stanley Kubrick)
Alla ses bära Nikon.
Allvarligt talat så blir jag som nikonist bara glad när konkurrenterna släpper supervassa modeller. Det innebär att Nikon måste skärpa sig ännu mer när de utvecklar nästa modell. Hade det inte varit för att jag investerat en hel del i märkesspecifik utrustning som objektiv och blixtar hade jag gladeligen bytt till det märke som var bäst och mest prisvärt just vid den tidpunkten jag väljer att uppgradera.
Dennis Hopper i Apocalypse Now (Francis Ford Coppola)
John Malkovich i The Killing Fields (Roland Joffé)
James Woods i Salvador (Oliver Stone)
Reportern i Full Metal Jacket (Stanley Kubrick)
Alla ses bära Nikon.
Allvarligt talat så blir jag som nikonist bara glad när konkurrenterna släpper supervassa modeller. Det innebär att Nikon måste skärpa sig ännu mer när de utvecklar nästa modell. Hade det inte varit för att jag investerat en hel del i märkesspecifik utrustning som objektiv och blixtar hade jag gladeligen bytt till det märke som var bäst och mest prisvärt just vid den tidpunkten jag väljer att uppgradera.
Kommentar