Och det är väl just där Nikons stora svaghet ligger. Dom har inte så mycket cutting edge i de högre segmenten, men det är ju självklart bara en fråga om ekonomiska tillgångar till R&D och där har canon en marginell fördel
Canon vs Nikon
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av blackenedOch det är väl just där Nikons stora svaghet ligger. Dom har inte så mycket cutting edge i de högre segmenten, men det är ju självklart bara en fråga om ekonomiska tillgångar till R&D och där har canon en marginell fördel
Men det är ju ganska oviktigt så länge som dom bygger bra kameror.Kommentar
-
Mitt minne stämde, Nikon är en del av Mitsubishi:
Senast redigerad av Micke; 01 May 2007, 12:58.Kommentar
-
Lite kuriosa:
Till en början hade Canon inte sin egen fabrik för optik, utan använde objektiv tillverkade av Nikon.Kommentar
-
Ursprungligen postat av LaeskI dina drömmar har du glömt recensionen som mr Alfredsson visa för ett tag sen... d80 på ISO1600 är som 400D på ISO800
De allra flesta testerna säger att det inte går att utse en vinnare. Nikon har mindre färgbrus medan Canon har mer detaljer med standardinställningar.Kommentar
-
håller med micke till fullo eftersom min plånbok inte räcker till proffs kameror
Men att lura i en nybörjare på DSLR hobbyn med att köpa en (svin)dyr kamera(hus) för att få han att tro han tar bättre bilder är ju som att lura på en ett finare akvarium för att tror att han får finare fiskarKommentar
-
Jag gillar din avatar Micke. Ska själv fota av min Canonkamera och göra en liknande. Är det okey att använda bara så jag inte sitter och fixar något i onödan?Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeInte illa att D80 på ISO1600 presterar samma som Canon på ISO800, riktigt så bra tror inte jag att Nikon är
De allra flesta testerna säger att det inte går att utse en vinnare. Nikon har mindre färgbrus medan Canon har mer detaljer med standardinställningar.
Vafn jag skrev ju fel .. Tvärt omKommentar
-
Nu har också jag förvandlat min avatar till en som gör reklam för ett märke. Måste ju väga upp.Kommentar
-
Ursprungligen postat av Christian AlfredssonNu har också jag förvandlat min avatar till en som gör reklam för ett märke. Måste ju väga upp.Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeDu ser mest ut som en kosack med reklam för kopiatorerTony EnglundKommentar
-
Snygg mössa christian// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Ursprungligen postat av MickeDu ser mest ut som en kosack med reklam för kopiatorer
Jag har nu ändrat den så det ska framgå tydligare.Senast redigerad av Christian Alfredsson; 01 May 2007, 19:11.Kommentar
-
Micke: Canon resonerar antagligen så att ISO 3200 inte är något för "amatörer", därför finns det inte på 350D / 400D. Inte så ofta man använder det kanske.
Ett sätt att få det ändå är att fota på ISO 1600 med ett stegs underexponering, för att sedan överexponera bilden tillbaka i t ex Photoshop. Även om bilden kanske inte blir jättevacker så får man i alla fall en bild.
Laesk: Inte ett pip från Canon ännu, bläh.Kommentar
-
Ursprungligen postat av RalphMicke: Canon resonerar antagligen så att ISO 3200 inte är något för "amatörer", därför finns det inte på 350D / 400D. Inte så ofta man använder det kanske.
Visst är det brusigt men vad annat är att vänta på ISO 3200. Nu väntar jag med spänning på en bild från en Canon .Kommentar
Kommentar