Canon vs Nikon
Kollaps
X
-
-
Den myten kommer väl från att många tillverkare producerar dåliga kameror med massvis av megapixlar till en billig peng för att de vet antalet MP är en av de få saker som konsumenter av billigare kameror tittar på. De tror väl att kameran är bra bara för den har massvis med MP, något som de inte kunde ha mer fel om i många fall.Kommentar
-
Lika bra att lägga ner tråden och inse att Nikon aldrig kommer upp på samma nivå som CanonKommentar
-
Nikon i topp och fokusproblem för Canon:
http://www.e24.se/dynamiskt/prylar/did_16363672.aspTony EnglundKommentar
-
Kommentar
-
Men Rolls Royce är kvalitet, Canon har tydliga kvalitetsproblem eftersom deras senaste modell inte kan fokusera.Kommentar
-
Det är ju bara att titta på bilden i artikeln där Micke så ser du vilka som kan fokusera bäst... Nikon har aldrig kunnat fokusera med någon modell... Deras AF är så dålig att de inte ens byggt om fattningen och förlitat sig på att folk köper gammal MF-optik.Senast redigerad av Zaphi; 27 July 2007, 10:53.Kommentar
-
Vad är det man ska se på bilden?Kommentar
-
Rätt kul att som oberoende (har en KM D5D och väntar på fortfarande på Sonys nya dslr) akvarist/fotograf läsa denna tråd
Fördelerna med de märken som avhandlas här är att det ju är levande märken, det kommer ut nya hus, objektiv osv.
För en annan är det ju heldött och har varit så ett bra tag.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Kommentar
-
Du får det att låta som om det var igår Canon bytte fattning. Faktum är att det är 20 år(!) sedan Canon bytte från FD till EF-fattningen som alla digitala (och analoga) EOS-kameror har idag...Gräset är grönare på andra sidan glaset...
Hemsida - Akvarium - CO2 - Vivarium Design - Blogg - AkvarieWikiKommentar
-
Sony har nyligen registrerat namnet EXMOR för en ny CMOS-sensor så de är nog på gång med något. Eftersom Nikon ofta har använt Sonys sensorer så följs det med spänning
http://bssc.sel.sony.com/Broadcastan...st04122007.pdf
Har också en Nikon Coolpix 885 som jag använder bakom fågelkikaren ibland.
Vad det gäller Sonys förehavanden så brukar jag följa alla rykten som uppstår på www.dyxum.com
Sony har ju visat två attrapphus i våras, en semiproffskamera och en fullformatskamera. Men när de kommer ut och framför allt vad som finns innanför skalet är det ingen som vet.
Helt klart är att deras prissättning på objektiv är helt horribel.
Vad sägs om ett 300mm/2.8 för 70', när det gäller Canon kostar det 44' och för Nikons del 41'.
Skall man konkurrera så får man nog tänka på prissättningen också.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Vad tror du är bäst om du skall ha snabb fokusering? En fattning som är byggd för att klara av manuell och elektronisk fokusering eller en fattning som optimerats för autofokusoptik?
Det finns en anledning till att alla som kräver snabb och exakt fokus (sport, wildlife etc) använder Canon. De få som inte gör det är förmoidligen sponsrade och få all utrustning gratis.Senast redigerad av Zaphi; 27 July 2007, 15:25.Kommentar
-
Senast redigerad av Micke; 27 July 2007, 15:52.Kommentar
Kommentar