bussgodsfrakt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lazinko
    Användare
    • April 2004
    • 111

    bussgodsfrakt

    Hur lång tid brukar det ta innan man får hem något man beställt, som de ska skicka via bussgods?
    leveras det hem till dörren eller?
    /dan
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Det levereras till Bussgodsterminalen där man får hämta paketet.

    Hur lång tid det tar beror på vart och hur du köpt varan och vilken tid de har för att leverera varan från butik/lager.

    Vad har du köpt som du väntar på?

    Kommentar

    • RobbanG
      Användare
      • January 2004
      • 563

      #3
      Kolla på

      Bussgods fraktar dina paket inom hela Sverige. I stora delar av landet skickar vi dina paket på befintlig linjetrafik med buss vilket gör att gods fraktas
      //Robert

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • April 2002
        • 4594

        #4
        Kolla INTE på www.bussgods.se är mitt tips. Ring, ställ alla frågor minst två gånger och se till att ta namnet på personen du pratat med.¨

        Detta gäller åtminstone när det skickas från Stockholm. Ett paket jag fick skickat till mig skulle enligt både telefonsamtal och internet komma samma dag som det skickades, men det tog 4 dygn eller något. Lyckligtvis var det inte fiskar den gången..
        Tony Englund

        Kommentar

        • Lazinko
          Användare
          • April 2004
          • 111

          #5
          de ringde idag, o jag hämtade det på terminalen.
          gick kalasbra
          /dan

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #6
            Var det fiskar du köpt eller?

            Kommentar

            • RobbanG
              Användare
              • January 2004
              • 563

              #7
              Jag skulle inte våga att köpa fisk som skickas via bussgods eller annan leveransfirma som inte vet att det är levande djur de har att göra med.

              Har ni prövat? Om gick det bra?
              //Robert

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

                #8
                Jepp, jag skickar med bussgods utan problem.

                Med eller utan angivelse om att det är akvariefiskar. En viss risk går inte att frångå, men vill man sälja...eller köpa och det är långa avstånd så kan detta alternativ vara riktigt bra.

                Varför skulle bussgods vara sämre än t ex flyg som de importerade fiskarna skickas med för att komma till Sverige?

                Kommentar

                • RobbanG
                  Användare
                  • January 2004
                  • 563

                  #9
                  Jag menade egentligen att jag är rädd att skicka levande djur i omärkta förpackningar oavsett transport sett. jag har sett hur många kartonger, väskor och sådant hanteras, t.o.m. kartonger där det står hanteras varsamt etc hanteras inte inte sällan "mycket hårdhänt". Av den anlendningen är jag lite skeptisk... Men om leverantören märker leveransen väl borde det kanske gå...
                  //Robert

                  Kommentar

                  • medion
                    Användare
                    • August 2003
                    • 243

                    #10
                    citat:Ursprungligen skickat av robger-8

                    Jag menade egentligen att jag är rädd att skicka levande djur i omärkta förpackningar oavsett transport sett.

                    Märk upp lådan med typ levande gods/Tropiska akvariefiskar då?

                    Kommentar

                    • blackened
                      Användare
                      • January 2005
                      • 1042

                      #11
                      Om man inte vill skicka med bussgods kan man ju alltid gå till posten i stället *HOST!*

                      Skämt åsido så är nog bussgods vårat främsta sätt att skicka våra kära små fiskar... Men som de skriver ovan så kräver det ofta att man ställer TYDLIGA frågor om hämtning/leverans osv för att kunna vara säker på att det kommer fram i tid.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...