udda beteende?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aliback
    Användare
    • June 2005
    • 22

    udda beteende?

    Hej, är nybörjare och kan inte så mycket, ännu. Till frågan, jag har tre par som jag tror kallas golden och de leker hela tiden men äter upp äggen. Häromdagen såg jag att ett av paren lekte igen men isället för att fästa äggen på en växt som de brukar försökte honan sätta dom på hanens sida med följd att de föll till botten. Funderar lite på om detta brukar förekomma, såg ganska roligt ut när honan trängde upp hanen mot glaset och pepprade honom med ägg.
    MVH
    Annelie
  • aliback
    Användare
    • June 2005
    • 22

    #2
    glömde tala om att det gäller scalarer
    MVH
    Annelie

    Kommentar

    • GoSatta
      Användare
      • February 2003
      • 1686

      #3
      haha nej något sånt har jag aldrig hört men lät rätt lustigt

      Dom flesta avelsformerna av scalarer har tyväörr tappat många av sina naturliga beteenden så dom vet ofta inte hur man ska göra. när dom föds upp hos odlare så tar man rommen ifrån dom också kläcker den artificiellt. efter många generationer resulterar det i att dom inte har en aning om vad dom ska göra när rommen väl har kommit ur dom.

      Dock ska du inte ge upp, får dom bara träna så kan det komma tillbaks. Mitt odlade scalarepar jag hade tog kanske 10 - 12 lekar på sig innan äggen fick ligga kvar så pass länge att dom kläcktes.
      /Mats Satta a massagana, Ahamlack, Ulaghize
      http://www.gosatta.org

      Kommentar

      • aliback
        Användare
        • June 2005
        • 22

        #4
        lyckades faktiskt fånga det på bild ska klura ut hur jag ska få bilden hit bara, är inget datageni
        MVH
        Annelie

        Kommentar

        • Clabbe
          Användare
          • January 2005
          • 48

          #5
          hehehe jag har en Diskus hane som brukar para sej med oxhjärta

          Kommentar

          • aliback
            Användare
            • June 2005
            • 22

            #6
            ok, då vet jag när mina planerade discus inhandlas att det enda som behövs är lite hjärta
            MVH
            Annelie

            Kommentar

            Arbetssätt...