Det som inte fick hända hände..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RobbanG
    Användare
    • January 2004
    • 563

    Det som inte fick hända hände..

    Japp, igår fick jag äntligen hem mitt "nya" kar. Ett bättre begagnat kar på 770 liter med BTH-moduler och med en vikt på ca 150 kg.
    Totalt var vi fyra som skulle bära upp detta åbräke 3 trappor, det finns ingen hiss.
    Det första som händer är att vi dunkar in ena hörnet i porten så att en flisa på 2x1x1 cm lossnar.... vad faaaaan ska man göra då, köra allt till tippen direkt eller fortsätta bära? Efter mycket om och men övertygade jag min vänner att det gick att fixa (var då och är idag ganska osäker..), så vi bar upp det. Efter mycket möda, stort besvär och en och en halv timmes svettande var det uppe i min lägenhet.

    Idag blir det att ringa till A-lagert och fråga om de har lust att göra ett hembesök för att se över hörnet. För hoppningsvis går det att fixa så även ett försäkringsbolag är med på noterna.

    Mina 36 troffar som så gärna hade velat flytta denna vecka får nog vänta minst ett par veckor till....
    //Robert
  • Gäst

    #2
    Otur, men vet man om att det är lite bökigt att få dit karet eller att transporten blir känslig är det alltid bättre att skaffa ett ramakvarium. Då gör det inget om man råkar stöta till ett hörn t ex. Hoppas allt ordnar sig iaf.

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • April 2002
      • 14633

      #3
      Har det "spruckit fardigt"? Om det har det sa kan man klaffsa dit glasbitar over det hela. Fast akvariet ar sa stort sa be nagon som vet ta en titt pa det.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      Arbetssätt...