skoj i skara?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Buling
    Användare
    • December 2003
    • 17

    skoj i skara?

    Någon som vet om en zooaffär i skara eller skövde? Eller något annat intressant i skara eller skövde, jag ska spendera 4 timmar där, och det verkar bli mitt livs tråkigaste 4 timmar om inte någon kommer med ett tips
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Njae...både Skara och Skövde är ganska fattiga på ciklidfronten. Här säljs nästan enbart sällskapsfisk.

    Vill du däremot se en riktigt bra butik med ciklider så kan jag rekommendera Zoofritid i Lidköping...ca 4-5mil ifrån Skövde.

    Om du inte kan ta dig någonstans utan måste hålla dig i Skara/Skövde området så finns det ett antal butiker i Skövde. En butik är belägrad omkring Maxi köpcenter, (Djurmagasinet)...och den andra (Litima Zoo) är ca 3-400 meter mot stan strax efter en rondell på Norrmalm.

    I centrum av stan så finns en butik på en gata bortanför Sandtorget (Rej´s Zoologiska).

    Svårt att rekommendera någon av dessa ifall du är intresserad av ciklider, men om du bara vill "botanisera" ortens akvariebutiksutbud så tycker jag själv att de alla är ganska likvärdiga. Djurcenter, Litima Zoo och Rej´s Zoo.

    Skara vet jag inget...kanske finns det någon liten butik någonstans..men det enda jag hört är att det finns en del odlare runt omkring utan att jag vet exakt vart.

    Kommentar

    • stahl_mikael
      Användare
      • January 2004
      • 114

      #3
      Skaras djur butik är inget att hurra för. mest häst grejer. Dåligt utbud av fisk. Däremot finns det ju ett par odlare i skara. Rej´s i skövde och zoo affären i ldkp är dom bästa häromkring å mariestad då

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Ja...Mariestads Zoobutik glömde jag ju. Ciklidmässigt ligger den nog tvåa efter Zoofritid i Lidköping.

        Kommentar

        • skorpio
          Användare
          • October 2004
          • 244

          #5
          Du får väl åka och smyga på allas våran Bert......enl rykten ska han ju gå ut och hämta tidningen ..naken! varje morgon....en hit? nja...men en typ av upplevelse allefall....Skövde är en skitstad...tråkig..dessutom tog den 10 månader av mitt värdefulla liv (lumpen)

          Kommentar

          • Chicke
            Användare
            • May 2004
            • 497

            #6
            Ja, skara har nog inte mkt att komma med när det gäller nått...

            Kommentar

            • Morellen
              Användare
              • December 2003
              • 84

              #7

              Du får gå över gatan och sätta dig på biblioteket och läsa om fisk

              Kommentar

              • Nyllet90
                Användare
                • October 2004
                • 1133

                #8
                Nej, ska du kolla bra Ciklid affärer så får du kolla in min hemstad! Tre rena akvarieaffärer på bara en allé!
                Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

                Kommentar

                Arbetssätt...