Nya kompisar till påfåglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nilssonnet
    Användare
    • March 2005
    • 102

    Nya kompisar till påfåglar

    Akvariet är lite tråkigt nu efter att påfåglarna har slagit ihjäl min arowana, och min black ghost är för liten att slänga i nu. Funderar på att slänga i ett tetrastim, och då med tetror som blir modellen större (skivtetra/paku/tillräckligt stor för att inte bli mat direkt) och undrar hur det kommer gå om jag introducerar ett stim tetror som är runt 7-8 cm (eller vad dom nu brukar ligga på storlkesmässigt i affären), kommer de bli mat direkt eller kommer det fungerare bra om det är ett stim, tänkte mig en fem, sex stycken? Påfåglarna är från 10-cm till 20cm och fem till antalet. Det gick ju inte så bra med arowanan, som ändå var några cm större än den största påfågeln...
  • tseppae
    Användare
    • March 2005
    • 104

    #2
    du kan ju testa med Jaguar ciklider

    Kommentar

    • Nilssonnet
      Användare
      • March 2005
      • 102

      #3
      Ett stim jaguarciklider till mina påfåglar... )
      Menade du byta ut påfåglarna mot jaguarer och jag ska fortsätta ha det som det är nu (med enbart några stora fiskar som rör sig vid mat) eller byta ut påfåglarna mot jaguarerna och köpa ett stim tetror (som jag tänkt innan men med andra ciklider)?
      *sarkasm på* Vilket uttömmande svar! *sarkasm av*

      Frågan återstår, hur fungerar påfåglarna om jag släpper i ett mindre stim till dom av ej fullvuxna tetror, blir det masslakt eller det går bra?

      Kommentar

      • Daniel Odell
        Användare
        • January 2003
        • 2437

        #4
        beror på påffarna. dom ja hadde senast käkade inte ens neontetror. Hur är dina, rovgiriga eller pellets-broilers?
        fish r friend

        Kommentar

        • Nilssonnet
          Användare
          • March 2005
          • 102

          #5
          Jag har släppt ner små tetror som var runt 2-3 cm, och dom som påffarna fick tag på rök rätt så fort, men å andra sidan hade dom svårt att få tag på dom. Hos den tidigare ägaren hade de gått med malawiciklider, där flertalet var mycket mindre än påfåglarna, och där hade påffarna inte tuggat, så de är lite svårplacerade.

          Kommentar

          • Nilssonnet
            Användare
            • March 2005
            • 102

            #6
            Jahappp, provade att släppa ner en paku som var runt fem cm, blev megaslakt... Nu ryker påffarna, till förmån för snällare sydamerikanska ciklider. /

            Kommentar

            Arbetssätt...