Jag är ute efter ett stort akvarium med specialmått. Nån som har bra erfarenhet av att låta specialbygga sitt akvarium i Polen? Hur löser man frakt o dyl? Vad kostar det? Nån tillverkare som kan rekommenderas?
Polska akvariebyggare?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
-
Kom inte ihåg vilket företag det var som byggde akvariet i stoby
Men det kördes ht glas och gubbar från polen
Det kostade ca 10-15000kr och jag har för mig att det är på ca 1500-2000literKommentar
-
Bmw, det räcker nog till bottenglaset, knappt..
Det kostade långt över 20' och Lars fick höra senare att dom inte tänker åka över igen, det blir för dyrt, även för dom.
Vill du ha ett måttat kar, snacka med dom som pysslar med sånt..
I södra/västra landet Åleds, runt 08 e det bl.a Globefish å i Dalarna finns Zooline/Dala..Kommentar
-
Jag kollade pris på akvarielagret på ett kar 3 m långt och 80 cm högt och det skulle kosta 18 tusen. Kommer inte ihåg om jag sa 80 el.100 djupt dock.Kommentar
-
Ursprungligen postat av JockexxJag kollade pris på akvarielagret på ett kar 3 m långt och 80 cm högt och det skulle kosta 18 tusen. Kommer inte ihåg om jag sa 80 el.100 djupt dock.
Det måttet tog akvarielagret 20000:-
Åleds 27000:-Ägare till ett CA 960 kar!Kommentar
-
finns det någon vettig förklaring till prisskillnaderna? glastjocklek eller annat?Tjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
-
F-n va dyrt.
Gör det själv istället.
Mitt kar kostade ca 3500kr +lite jobbLilla Malawisjön fanns i mitt vardagsrum 235*100*65Kommentar
-
Ursprungligen postat av BuckshotF-n va dyrt.
Gör det själv istället.
Mitt kar kostade ca 3500kr +lite jobbTjugofem år med ciklider.
http://www.malmoakvarieforening.se
Centralamerika 2006
Svart kaffe och drömmeri...Kommentar
-
Mitt största kar (3*0.75*0.6 m) är byggt i Polen och fraktat hit. Beställde det via Simontorp.
Kostnad 13'. Glastjocklek 15 mm överallt.
Simontorp har viss bytat tillverkare därnere nu så det är inte lika lätt att få tag på specialbygge då den nya inte är lika villig till sådant.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Ursprungligen postat av daniel_i_malmöfinns det någon vettig förklaring till prisskillnaderna? glastjocklek eller annat?
min filosofi är
gör bra akvarier och ta bra betalt (vi vill ha lön för mödan)
Glasmästare = byta fönster lite jobb bra betalt
Glasmästare = göra akvarier mycket gnäll lite betalt äta knäckebröd (nu ingen akvarietillverkning)
Akvarielagret = bra akvarier dyrt men alldrig läckage vilket gör din fru glad samt sparar sisådär 100000kr eller mer när fiskarna flyttar ner till parketten
vänligen
Christerjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Jag tror nog att man bör hålla sig till de erkänt kunniga i ämnet. Dvs inte fråga "glasmästaren runt hörnet" eller "västsveriges billigaste" bara för att klumpsumman blir mindre. Det finns många som gått på en hel del nitar pga snålhet. Och det kan jag förstå, vem vill inte komma billigt undan?
Ibland kan det vara läge att slå av på snålheten.Mvh
RobinKommentar
-
Jag tycker att man skall göra det själv, då vet man att det är ordentligt gjort. För vem är inte noggrann när det gäller att limma en burk på tusen liter som skall stå på den svindyra parketten? Ingen akvarietillverkare är mer rädd om min parkett än jag själv.
MVH
MagnusKommentar
Kommentar