Lämplig kamera?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doctor
    Användare
    • December 2003
    • 238

Jo jag har Malawi själv o så stillsamma är inte dom heller. Nu pratar jag om att man tittar bara strax över kameran, inte att man måste höja hela kameran och hålla på. Jag gör lite som Fredrik gör i artikeln i ciklidbladet häromåret.
    Det sättet att fota på funkade dock inte bra för mig heller när jag bara hade min kompaktkamera. Den hängde inte med helt enkelt. Den var däremot kalasbra att ta macrobilder på blommor med.

Kommentar

• Jonas E
      Användare
      • February 2003
      • 2533

Jag köpte en olympus c-770 ultrazoom, den är jag hel-nöjd med. Perfekt till akvariefoto enligt mig. dock "bara" 4 megapixel men jag ska ju bara ha den till webben.......
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Det var nog ett bra val Jonas. Jag valde mellan en Olympus C750 och Konica Minolta Z3...jag tog nog fel.
        En kompis har en Olympus C750 och den ger mycket skarpare foto än min Z3.

Kommentar

• blackened
          Användare
          • January 2005
          • 1042

En fråga: Vilken tycker ni är bäst av D70 och EOS300D? Enligt cyberphoto är D70:n vassare på ett flertal punkter?

Kommentar

• Jonas E
            Användare
            • February 2003
            • 2533

c-770 är extra bra efterom där är blixtsko på den. Det vart däreför jag köpte den. sen är den mycket smidig också.
            /Jonas
            540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

Kommentar

• blackened
              Användare
              • January 2005
              • 1042

Konica Minolta A1 finns väldigt billig begagnad också. Är den i samma klass som de andra två vi pratat om?

Kommentar

• Ralph
                Användare
                • May 2002
                • 736

citat:Ursprungligen skickat av blackened

En fråga: Vilken tycker ni är bäst av D70 och EOS300D? Enligt cyberphoto är D70:n vassare på ett flertal punkter?
                Jo, D70 har sina fördelar mot 300D som t ex lite bättre byggkvalitet och högre prestanda (större / snabbare buffertminne). Rent bildkvalitetsmässigt är det i stort sett dött lopp, men 300D har möjlighet till batterigrepp (vertikala avtrycket är guld värt vid porträttfoto), ger något lite mindre brus i bilderna och har ett ISO100-läge vilket egentligen innebär ännu mindre brus...

Det spelar egentligen ingen roll vilken av dem du köper, du får ändå en riktigt bra kamera.

Kommentar

• Ralph
                  Användare
                  • May 2002
                  • 736

citat:Ursprungligen skickat av blackened

Konica Minolta A1 finns väldigt billig begagnad också. Är den i samma klass som de andra två vi pratat om?
                  Nej, den har inte en chans på något sätt. Systemkamerorna är överlägsna sina småsyskon.

Kommentar

• Tony
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4594

Hmm, det snackas ju väldigt mycket om kameror, men fotografen spelar ju in en del också Jag vill påstå att det är mycket svårare att ta en bra bild med en EOS än en Z-variant, men när den väl sitter blir det dessto bättre. Min åsikt är också att Minoltas Z-serie inte alls är en dålig fisk-kamera, snarare en av de bättre i det lägre prisläget.
                    Tony Englund

Kommentar

• Cutekid
                      Användare
                      • January 2003
                      • 3368

Tänkte precis skriva det samma som Tony .. men ´han hann före
                      Carl

Besök petrochromis.com´s forum:

http://petrochromis.com/phpbb3/

Kommentar

• anfall
                        Användare
                        • November 2004
                        • 139

Just nyss nämnda bufertminne är en av de där starka sidorna. Du kan nog fyra av fler bilder i snabb följd med D70 innan den behöver en nedlagringspaus. Tycker att Nikons orginalzoomar är mycket intressanta. Små och kompakta. Jag plåtar i jobbet (fast med Canon 20D) men jag sneglar efter Nikons gluggar. Jag har lätare att få till skarpa bilder i gränsfallslägen med relativt mycket vikt i huset och relativt lite i gluggen. Långa och tunga zoomar ger bra ljusstyrka, men framtunga kameror vilket gör det svårt att byta position snabbt och sedan stelna.

Anders

Kommentar

Arbetssätt...