Nog är ciklidbladen bra nu för tiden, men det vette tusan om de inte gamla var bättre. Ögnat igenom ett antal 90-talare när Roger Häggström var "red" och faktum är att jag tycker att artiklarna är mer intressanta, mer djupgående och "täcker upp" på ett mer seriöst sätt fler ämnen än nu förtiden.
Jag kanske har fel, men det verkar som att det var mer riktigt seriösa äldre skribenter igång på den tiden samtidigt som att nyhetsutbudet (givetvis) var större. De nya ciklid bladen har snyggare layout och A4-formatet är ju givetvis större att "täcka in" men det var lyxigare att få 10 nummer per år i A5-format. Men den stackars Roger fick nog ligga i duktigt för att hinna med...
Vad tycker ni som läst de äldre upplagorna?
Jag kanske har fel, men det verkar som att det var mer riktigt seriösa äldre skribenter igång på den tiden samtidigt som att nyhetsutbudet (givetvis) var större. De nya ciklid bladen har snyggare layout och A4-formatet är ju givetvis större att "täcka in" men det var lyxigare att få 10 nummer per år i A5-format. Men den stackars Roger fick nog ligga i duktigt för att hinna med...
Vad tycker ni som läst de äldre upplagorna?
Kommentar