Någon som varit i den nya butiken i malmö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bmwpower
    Användare
    • December 2002
    • 1934

    Någon som varit i den nya butiken i malmö

    Är det någon som kollat in den nya ciklidbutiken som ska ha öppnat i malmö.
    Jag skulle kolla in hemsidan men den tycks inte finnas längr.
    Någon som sitter på lite info???
  • PsyM
    Användare
    • March 2004
    • 460

    #2


    Han hade en del riktigt stora exemplar av VF Fuelleborni "Katale" som jag blev imponerad av, även riktigt snygga VF Hinderi. I övrigt så var utbudet inte så jättestort än. Det är än sålänge bara en del av lokalen som är i drift men fler kar ska komma igång så småningom.
    Överlag så var det 80% Malawi och endast et fåtal Tanganyika och dessa var odlade.. De flesta Malawis var VF så det är värt ett besök!
    Min Zoon
    Mitt 900 liters

    Kommentar

    • Belgarath
      Användare
      • February 2005
      • 584

      #3
      Ja, man får väl ta sig i kragen och åka dit och kolla...har oxå hört att han ska ha fina exemplar av VF Malawis.

      Kommentar

      • Merlyn
        Användare
        • March 2005
        • 15

        #4
        Japp, jag har varit där senast idag. Känns som Johnny som killen heter har öppet dygnet runt - väldigt generösa öppettider. Han satsar främst VF Malawi och kommer ha lite F1 också.

        Johnny kommer göra en beställning på VF ikväll (söndag) så till nästkommande vecka kommer han ha mer fisk hemma.

        Kommentar

        • Kid
          Användare
          • March 2004
          • 256

          #5
          Var där igår och då jag inte är en 100% hardcore "ciklidist" så var jag inte så imponerad.
          De hade en del VF, vilket jag inte riktigt bryr mig om. Häftigt med VF när man tänker på att de kommer direkt från Afrika, men annars betyder de bara väldigt dyr fisk för min smak.
          Tittar i så fall hellre på deras odlade fiskar.

          Något jag tyckte var häftig var att de sålde odlat Aulonocara Huseri (tror jag) och det var en snygg utfärgad hane och två tuggande honor! Dessa honar var runt 5 cm bara! Rätt bra pris också (kommer ej ihåg exakt, 70-90 kr st!?).

          Som sagt så är bara en liten del av lokalen i drift och man liksom "ser allt" med ett ögonkast. Men det är säkert väldigt intressant för VF-fantaster!

          /Kid

          Kommentar

          • Cutekid
            Användare
            • January 2003
            • 3368

            #6
            Kid:

            Tänk på att affären är nyöppnad. Johnny har inte kommit igång riktigt ännu. Han kommer att ta in mkt fisk efter sommaren.
            Carl

            Besök petrochromis.com´s forum:

            http://petrochromis.com/phpbb3/

            Kommentar

            • bmwpower
              Användare
              • December 2002
              • 1934

              #7
              Hur var priserna ??
              Hur svårt är det att hitta till butiken om man bara vet vad sjukhuset ligger i malmö

              Kommentar

              • Loket65
                Användare
                • September 2003
                • 176

                #8
                Använd eniro eller hitta.se för att ta fram karta!
                Den som äter lever får sej
                *Magnus*

                http://www.orumsnygard.se

                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #9
                  Roligt med nya butiker även om jag har ca 40-50mil till denna butik...så jag lär väl inte kunna besöka den sååå ofta.

                  Lustigt med öppettiderna...det blir attans så farligt för dig Calle. *asg*

                  Vad heter butiken? Kanske finns på nätet snart?

                  Kommentar

                  • Cutekid
                    Användare
                    • January 2003
                    • 3368

                    #10
                    Stefan:



                    Mvh
                    Carl

                    Besök petrochromis.com´s forum:

                    http://petrochromis.com/phpbb3/

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

                      #11
                      Han måste vara dansk va? (med tanke på den svenska...eller icke svenska stavningen på sajten).

                      Kommentar

                      • Jonas E
                        Användare
                        • February 2003
                        • 2533

                        #12
                        Johnny är mycket riktigt dansk, handlar med Carsten Gissel i Dnamark, all vf malawi är endast från Stuart Grant. Jag tyckte det vart riktigt fina malawi han hade, han hade tänkt att det skulle gå igång ordentligt i höst. Jag var där i fredags och hälsade på.

                        Det är värt ett besök om man gillar malawi, priserna på fisken finns på hemsidan. Joohnny är en riktigt trevlig kille som kan sina grejer.
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          #13
                          Det är bara att önska Johnny lycka till och det är verkligen roligt att se sådana här satsningar inom hobbyn!

                          Är det någon som vet iden med att ha öppet dygnet runt? Vem går och handlar en VF malawi att ta med sig hem vid 03-tiden efter krogen?...hahaha...kanske man går in där och köper sig en ny kompis som tröst för den missade bruden på krogen. Nej hua vad lågt av mig.[]

                          Hur som helst så vore det roligt att höra hur man motiverar dygnet runt öppet på en akvariebutik.

                          Kommentar

                          • Cutekid
                            Användare
                            • January 2003
                            • 3368

                            #14
                            Jag tog mig friheten att ta en bild av ett brev jag fick av Johnny där det står lite om hans tankar och idèer. Jag tycker hans syfte och tankar är mycket bra och det ska bli roligt att spana in hans affär till hösten.



                            Mvh
                            Carl

                            Besök petrochromis.com´s forum:

                            http://petrochromis.com/phpbb3/

                            Kommentar

                            • Jonas E
                              Användare
                              • February 2003
                              • 2533

                              #15
                              Dygnet runt är det väl inte, men bra öppettider är det:
                              Man - Tis Stängt
                              Onsd - Tors 12,00 - 18,00
                              Fre 12,00 - 19,00
                              Lör - Sön 10,00 - 16,00

                              här finns det bilder på några av fiskarna :

                              http://i7.photobucket.com/albums/y29...aktari_101.jpg Är inte säker, kan vara Metriaclima zebra gold.





                              http://i7.photobucket.com/albums/y29...ilotes_101.jpg Protomelas Lobochilus tror jag det är.....fick fel för mig när ag statte namnet på bilden.



                              http://i7.photobucket.com/albums/y29..._mloto_101.jpg Denna fisk måste jag bara ha......

                              Min externa blixt hade vart igång i väskan så batterierna vart slut, därför blev det blixt framifrån, så det är inga höjdarebilder. Men ni ser ju hur fisken ser ut


                              /Jonas
                              540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                              Kommentar

                              Arbetssätt...