Nu blir det lokal : )

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikr
    Användare
    • October 2002
    • 985

    #16
    250ft2 = 23m2.

    Du borde ha Fossorochromis rostratus (F2).
    Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
    http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

    Kommentar

    • specmats
      Användare
      • December 2004
      • 3060

      #17
      Det absolut viktigaste med en lokal enligt min åsikt är att den ska vara nära hemmet-mycket nära-annars tror jag att det inte funkar i längden.
      Tropheus Duboisi halembe, so
      Melanochromis Auratus, vf
      Synodontis Petricola, odlade

      Akvarie-setup (Salt)

      Kommentar

      • Gwendly
        Användare
        • December 2003
        • 374

        #18
        fredrikr: Fossorochromis ar typ varldens vanligaste fisk i Winnipeg, eftersom en som odlade den mer eller mindre gav bort dem eftersom hon gillade dem sa mkt, jag inser att jag inte kommer att tjana pengar pa min lokal men jag skulle vilja halla ute kostnaden sa mkt som mojligt :/

        specmats: agreed, mitt garage ar 90 cm ifran huset (minsta man far ha utan att raknas som del av huset) sa jag ar inte sa orolig for det

        Kommentar

        • Bright_Blue
          NCS Medlem
          • June 2004
          • 1582

          #19
          Jag kommer att ha 6 min bil/moped-avstånd till lokalen så det är inga problem.

          Kommentar

          • fredrikr
            Användare
            • October 2002
            • 985

            #20
            Gwendly: Tja, svårt att sitta i Sverige och gissa vad som lönar sig bäst i Winnipeg... Trodde bara du ville ha fina fiskar.

            Som läget är i Sverige i alla fall tror jag nog man ska satsa på de populäraste cikliderna. Det är bara de man kan få någon större avsättning för. Rödzebra och Golden är svaret här.
            Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
            http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

            Kommentar

            • specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

              #21
              Melanochromis Auratus är den populäraste mbunan hos Akvarie Leasing i sundbyberg så den arten är nog oxå ett hett tips.
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

              Akvarie-setup (Salt)

              Kommentar

              • Gwendly
                Användare
                • December 2003
                • 374

                #22
                fredrikr: jo det ar ju sant iofs, jag tror att du hade otur bara nar du namnde fossorchromis eftersom de och frontosor formodligen ar det enda som det finns "for" mkt av i Winnipeg..... Rodzebror ska jag forsoka fa tag pa en WC grupp av, de ar mkt najs

                specmats: intressnat, jag kan fa tag pa dem ganska billigt sa jag far val testa dem ocksa

                Kommentar

                • Bright_Blue
                  NCS Medlem
                  • June 2004
                  • 1582

                  #23
                  Tjena grabbar och gott nytt år. Hur går det med era lokaler? Jag och min kompis börjar få i gång det riktigt bra. Alla tropheus-arterna har börjat leka så det är kul. Jag tror jag lagt ner mellan 15000-20000kr sen starten så man blir ju inte rik på skiten men det är ju en hobby så då får man väl offra lite. Vi har snart 3000 L vatten och en 17 akvarier tror jag. Är mest inne på tanganyika har hållt på i 10 år med malawi.

                  Lycka till med era lokaler.

                  Mvh/ BB

                  Kommentar

                  • bmwpower
                    Användare
                    • December 2002
                    • 1934

                    #24
                    I min lokal går det sakta framåt just nu råder lite fisk och penga torka.

                    Kommentar

                    • Bright_Blue
                      NCS Medlem
                      • June 2004
                      • 1582

                      #25
                      Stämmer det att du har 283 bulu point? Hur gar du kommit över så många isf? Det stod så på fiskförmedlingen.

                      Mvh/ BB

                      Kommentar

                      Arbetssätt...