Bra Matberedare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jonas E
    Användare
    • February 2003
    • 2533

    #31
    Jag får nog problem att skriva om morsan huggit av huvudet på mig, men jag ska försöka []
    /Jonas
    540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

    Kommentar

    • Stelin
      Användare
      • December 2002
      • 1339

      #32
      Haha. Nej utsätt dig inte för det.
      Jag kör ut och köper något imorgon så får jag se. För tillfället lutar det nog åt en matberedare.... Elgiganten verkar ha rätt mycket att välja på när det gäller matberedare så det blir nog något därifrån.
      //Stefan Lindstedt

      Kommentar

      • blackened
        Användare
        • January 2005
        • 1042

        #33
        Jag tror det blir bra vilken du än väljer så länge du håller dig borta från de allra allra billigaste. Morsan är riktigt haj på det där med matlagning och köksmaskiner och hon verkar hålla sig till bosch av vad man ser när man rotar i skåpen.

        Kommentar

        • Klas A
          Användare
          • December 2004
          • 104

          #34
          Jag har en Philips HR 2375/D 250 watt funkar kanon ett tips när du lägger i ärtorna så tillsät lite vatten då går det lättare å köra sönder dom...
          http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=114789

          Kommentar

          • Stelin
            Användare
            • December 2002
            • 1339

            #35
            Ok, kanske ditt tips med lite vatten i vore värt att testa.
            Jag körde nämligen iväg för någon timme sedan och köpte en "BOSCH MATBEREDARE MCM 2004".
            Jag har även testat att göra en sats med räkmix. Någon större hit var det nog inte för där blev en del synliga bitar räkskal/spröt kvar på c:a 2mm. Inte mycket men en del.
            //Stefan Lindstedt

            Kommentar

            • cichlids4fun
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 3111

              #36
              Hej..har använt en del olika mixar men grejen är att skaffa en stark motor annars bränner man dem till slut har haft två philips på ca 500-600 w och båda har bränts, nu kör jag en braun på ca 800w och den har hållt ett bra tag.

              grejen med att få finfördelat är att våga köra så fryst som möjligt inte precis uttaget för då förstör man mixern, men tina räkorna kylen ca 20 timar innan eller nåt de ska kännas frysta men ändå vara något tinade. blanda sen vitaminerna, spirulinan och astaxantinet i lite vatten så brukar det bli riktigt finmalet, tinar man för mycket så blir det en hel del stora bitar kvar.

              mvh

              peter
              Mvh
              Peter

              don´t drink water-fish ..... in it!

              Kommentar

              • tege
                Användare
                • February 2005
                • 2753

                #37
                Jag köpte en billig mixer till räkmixen, vet inte om det spelar nån roll men den är gjord för att kunna krossa isbitar. Eftersom räkor o ärtor oftast är halvfrusna när man kör mix verkar det funka fint. Det finns inte en tillstymmelse till hela bitar när jag matar.
                Tyvärr verkar motorn klen på min så det osade bränt på slutet, får se nästa gång jag kör mix om den håller.

                //Tege
                https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                Kommentar

                • Stelin
                  Användare
                  • December 2002
                  • 1339

                  #38
                  Har nu testat att göra en mix med nästan helt otinade ingredienser, och det blev betydligt bättre.
                  Man kan om man är riktigt petig urskilja några små bitar av räkor/ärter. Men det är så pass få och så pass smått så jag tror inte det ska vara några större problem. Hoppas jag iaf...
                  //Stefan Lindstedt

                  Kommentar

                  Arbetssätt...