för att göra räkmix med, någon som kan kan "tipsa" om en sådan?
Bra Matberedare
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Gör frugan glad och köp en riktig matberedare...och "hysch" om att du köpte den lite i egensyfte.
Bosch brukar vara ett bra märke. Men det är aldrig fel att kolla in t ex pricerunner.com efter betyg och priser.
Sökte på "Populäraste" och fick fram denna lista...
Annars kan du själv se denna lista för matberedare under 700kr:
Kommentar
-
Jo det är en riktig matberedare jag är ute efter och bara för att göra räkmix. Var o kollade lite idag och såg en Philips som kostade 1900kr. Hade hoppats på lite konkreta tips här innan jag springer iväg och lägger ut en massa pengar på en sådan.
Bosch säger du, använder du själv en sådan?
(Tack för länktipsen)//Stefan LindstedtKommentar
-
Jepp...jag har en Bosch som kostade ca 699kr om jag inte minns fel...njae...det var extrapris på Onoff så jag gav nog inte mer än 499kr, men den stod i 699kr före...
Kanske inte "State of the art", men fullt duglig för de syften jag har och även frugan (som inte använt den mer än en gång...(luktar kanske för mycket räkor eller nåt trots rengöring).Kommentar
-
Hur är det med konsistensen, kan man få den lika finmald med en matberedare som med en mixer?
//Stefan LindstedtKommentar
-
Tycker personligen inte man får den så himla bra när man bara kör i matberedaren. Jag har en som har mixer och matberedare. Kör lite i taget i mixern och sen häller jag ned det i matberedaren för att blanda ihop ingredienserna bara. Har fungerat bäst för mig och så slipper man se nåt ben till en räka flyta omkring i akvariet sen.Kommentar
-
Sådant vill jag också undvika. Räkorna har ju en del vassa "spröt" som jag absolut vill ha h e l t nermalda.
Fler som har erfarenhet av matberedare?//Stefan LindstedtKommentar
-
Glömde nog nämna att jag för länge sedan slutat med "räkor med skal".
Känns onödigt med de övriga ingredienser jag har samt att det känns som en onödig risk att fiskar sätter i sig skalbitar som kan fastna.
Men det är min syn på det hela...Kommentar
-
Ja, det har jag ett svagt minne av att du skrivit om tidigare. Själv tycker jag det känns rätt bra att använda hela räkan. Tror där finns mycket näring i huvud och skal som kan vara svårt att ersätta med annat. men vad vet jag...//Stefan LindstedtKommentar
-
-
Om du använder köttkvarnen till en riktig hushållsassitent och kör igenom mixen ett par tre gånger får du inga bitar i den!// Magnus ArvidssonKommentar
-
Köttkvarn har jag använt tidigare. Men slutade använda den för att den inte malde ner tillräckligt bra. Och då körde jag ändå igenom ingredienserna 3-4ggr. Men det är klart det var en gammal j-kel. Kanske en ny sådan vore en hit.//Stefan LindstedtKommentar
-
-
Den ser ut att ha två matberedare i en. Till att köra dubbla satser kanske...
Får du mixen h e l t utan synliga bitar av räkskal?//Stefan LindstedtKommentar
Kommentar