If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Visst är 175-195 kr mycket pengar för en fisk, men allt är ju relativt. Det är mig veterligen första gången bocourti är i Sverige. Dessutom tror jag de är tyskodlade = dyrt.
Vad har ni tillsammans med era bocourti? Jag har nicuraguense men jag skulle vilja ha en till art. Jag vet bara inte vilken. En som e samma storlek som boucorti iallafall.
Någon Vieja-sort kanske..? Jag har V. synspila tillsammans med mina bocourti men det funkar nog med vilken sorts Vieja som helst. För mig funkar det iaf ypperligt.
Sen har jag fyra H. carpinte i karet också och även om de kan vara rätt tuffa emellanåt så blir ju bocourtin betydligt större i slutändan och hävdar sig därför alldeles utmärkt.
Pirran: Hur stora är dina Bocourti? Min största är 12-13 cm och minsta ca 7-8 cm, dom jagar iväg Cubacikliderna om dom blir för kaxiga, även det lilla Cubaparet på 8-10 cm.
Her er noen bilder på mine Bocourti og Pearsei han. Dette for å vise dere hva dere har i vente om ett par års tid...
De to største her er passert 35 cm.
Det var några rejäla bjässar, ser en synspila i vänster kant som ser rätt liten ut i jämförelse.
Det blir till att mata rejält i fortsättningen så att man snabbt får upp dem i storlek (10-12 cm i dagsläget).
Jo de har vokst seg store. Boucortiene er da også over 4 år gamle nå.
Hos meg så går de sammen med Synspillum, Eliotti, Coeruleus. Selv de små fiskene får være i fred. Jeg våger imidlertid ikke å sette dem sammen med Pearsiene. Er redd slektskapet er for nært, slik at de vil ta livet av hverandre.
Kommentar