Canon 350D

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer T

citat:Ursprungligen skickat av Joakim Draktoft

Grattis Christer !!

Nu när du snart har kameran i din hand så öppnas nästa nivå av högre funderande...... vilka objektiv skall jag satsa på , förutsatt att du inte äger några sedan tidigare som kan användas.
    Ja, å hua vad dom kostar om det ska va lite bättre kvalitet. Har dock en Canon EOS sedan tidigare med en 24-70, 35-135, 100-300 och så kommer en 18-55 med kameran. Vi får se vad det blir sedan. ett hyfsat macro kanske?

Kommentar

• Joakim Draktoft
      NCS Medlem
      • April 2002
      • 7334

Det låter ju som om du trots allt har goda förutsättningar sedan tidigare.

Ett macro är väl då att rekommendera, och jag misstänker att du följer denna tråd i ämnet http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8714

Fick min Tamron SP AF 90mm F/2.8 idag. Skarpt macro till mycket överkommligt pris..
      Joakim Draktoft
      f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Steen.kok
        Användare
        • January 2005
        • 12

Jeg vil helt klart anbefale at købe en Tamron AF SP 90mm f2,8 1:1 makro. Jeg købte en efter at have læst indlæget og må sige at være meget tilfredes med den.

Steen

Kommentar

• Tony
          Användare
          • April 2002
          • 4594

Japp, alla vi som inte är Nikon-fanatiker verkar vara rörande överrens om att Tamron-macrot är ofantligt bra

En sak som är nästan lika viktigt som objektiv när det gäller fiskfoto är ju en vettig extern blixt. Det gör en otrolig skillnad på bilderna om blixten kommer framifrån eller uppifrån.
          Tony Englund

Kommentar

• Micke
            Användare
            • April 2002
            • 9579

citat:Ursprungligen skickat av Tony

Japp, alla vi som inte är Nikon-fanatiker verkar vara rörande överrens om att Tamron-macrot är ofantligt bra
            Även jag som "Nikonfanatiker" kan hålla med om att det är ett mycket bra objektiv för sitt pris, annars hade jag inte köpt det. Jag tror även att "Nikonfanatikern" Joakim håller med om det med tanke på att han också har köpt det...

Är det ingen av er Canonslavar som har testat detta än?
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • April 2002
              • 7334

Jasså nu går man under benämningen "Nikonfanatiker", trots att man äger Tamron macrot...... (iofs ligger det väl ganska stor sanning i påståendet).

Nästa steg är väl att väl att du Tony starta upp en Canon vs. Nikon tråd så kan vi fullständigt släppa loss i kamera-kriget
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• johanssonsan
                Användare
                • October 2004
                • 160

Bra pris ? http://www.topvisionshop.com/default...lID=2100832914

Kommentar

• Ralph
                  Användare
                  • May 2002
                  • 736

[quote]citat:Ursprungligen skickat av Micke

Ursprungligen skickat av Tony

Är det ingen av er Canonslavar som har testat detta än?
                  Klart man har testat den där. Den är lika skarp som min 100/2,8 Macro på alla sätt och vis, utom vid landskapsfoto på långt håll (vem fotar landskap med macrooptik egentligen?) där 100:an var något bättre.

Kommentar

• Tony
                    Användare
                    • April 2002
                    • 4594

Njae, jag startar inga nikon vs canon-trådar då jag inte har torrt på fötterna till att kunna påstå att någon är bättre än en annan . Jag har bra kontakter på Canon-prylar, därav Canon för min del.

Ralph, finns det i ditt tycke någon anledning till att byta 100mm-arn till det nya Canon 60mm? Ibland kan jag tycka att jag behöver vara för långt från fisken med 100mm, så jag har funderat ordentligt på att byta.
                    Tony Englund

Kommentar

• Ralph
                      Användare
                      • May 2002
                      • 736

Enda egentliga nackdelen med 60mm´aren är att den inte fungerar till analoga systemkameror samt Canons digitalare med större sensor än 350D & co. Om du kommer att byta upp dig till en 1Dnånting-kamera så småningom, behåll 100:an.

Sedan har vi förstås olika krav på arbetsavstånd mm och jag kan hålla med om att 100 mm ofta är för mycket när man ska fota akvariefirrar. Jag är också sugen på en kortare macro och 60:an ligger klart bäst till för mig...

Kommentar

Arbetssätt...