Hej!
Jag har ett 65 L akvarium med 4 multisar.
Akvariet är inrett med 30 snäckor(2o nethauma och 10 typ vinbär) med faxekalk på botten, några växter (vallisneria) och ett röse med Ölandsten mot en sidovägg.
1. Jag har läst att dessa ska vara "tuffa" och schasa bort alla fiskar som kommer i närheten, men direkt när jag kommer in i rummet så försvinner 3 av dem in bland stenarna och en in i en snäcka.
3 av dem har grävt ut bland stenarna och INTE vid snäckorna....VARFÖR!?!?
De borde väll bo i sina snäckor...
2. Kan man ha någon annan fisk i detta akvarium med multisarna?
3.Är den lättlekt, isåfall hur ser man om de har lekt,svår att se genom snäckan .
4.det är 2 små som är mörkt färgade och 2 lite större som är helt bleka...hane?? hona??
Det var nog alla frågor jag kan komma på nu....
Mvh Daniel
Jag har ett 65 L akvarium med 4 multisar.
Akvariet är inrett med 30 snäckor(2o nethauma och 10 typ vinbär) med faxekalk på botten, några växter (vallisneria) och ett röse med Ölandsten mot en sidovägg.
1. Jag har läst att dessa ska vara "tuffa" och schasa bort alla fiskar som kommer i närheten, men direkt när jag kommer in i rummet så försvinner 3 av dem in bland stenarna och en in i en snäcka.
3 av dem har grävt ut bland stenarna och INTE vid snäckorna....VARFÖR!?!?
De borde väll bo i sina snäckor...
2. Kan man ha någon annan fisk i detta akvarium med multisarna?
3.Är den lättlekt, isåfall hur ser man om de har lekt,svår att se genom snäckan .
4.det är 2 små som är mörkt färgade och 2 lite större som är helt bleka...hane?? hona??
Det var nog alla frågor jag kan komma på nu....
Mvh Daniel
Kommentar