Uaru funkar inte. Provade i ett 720 och diskusarna kom till korta. De blev bortjagade vid matdags.
Discus med chokladciklid??
Kollaps
X
-
-
citat:mmm de tror jag nog ... personligen skulle jag vilja experimentera att ha dem med någon mindre Aequidens eller med nån lugnare mindre variant av jordätare. Men flaggciklider borde vara ett bra komplement?
Ola Svensson: okej!
Hasse_H: okej det skulle ju vara kul att ha någon jordätare i karet har altid viljat ha jördätare med "tapajos orange head" och tuppkamsciklid.... hur stort är det karet du har dina discus och Geophagus sp. pindare i?
Micke_A: boliviansk fjärilsciklid har jag funderat en del på att ha tycker dom är väldigt vackra!
Tommy K: okej det var ju synd en av affärerna här har en stor hanne! som är riktigt stoor och fin.
//tom
Kommentar
-
Hej
Om jag inte mins helt fel sa blir Boliviansk fjarilsciklid mycket vacker vid hogre temp. Visst ar den lik Biotodoma, den hor ju bada till Geophaginerna.
Jag skulle inte vaga kopa en Aequidens till diskus som jag inte vet exakt vad det ar. Manga ar riktigt aggressiva.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
okej Ola då tror jag det blir nån boliviansk fjärilciklid.
Nej Aequidens tror jag att jag skippar då villju inte riskera discusarnas liv!!
//tomKommentar
-
Hej
Midas_Tom, Ola: Jodå, mina båda bolivianska fjärilspar är riktigt vackra tycker jag, och leker villigt
Jag undrar om den inte skulle heta Biotodoma istället för Mikrogeophagus, men som sagt, nå´n expert är jag inte.
En bild på det ena paret:
Midas_Tom: Jag hade ett lekpar Aequidens sp. "Peru" som jag köpte på Åleds, och jag skulle nog inte rekommendera att ha dem ihop med discus. Mycket vacker och lättlekt fisk dock.
MVH MickeMVH Micke
"Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336Kommentar
-
okej micke men när det gäller boliviansk fjärilsciklid ska man köpa en grupp och ha karet är på 400L
//tomKommentar
-
De kan vara svåra att se könsskillnader på i affären, så det är bäst att köpa 4-6 stycken. Då ökar chansen också att man får ett bra par, som kommer överens. Jag har två par nu.MVH Micke
"Varför har ni Carl-Uno Sjöblom i ert akvarium?" "Det är inte Carl-Uno Sjöblom, det är en brax!"
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=77336Kommentar
-
okej! hur är det med nyckelhålsciklider kan man ha dom med discus det kan man va?
//tomKommentar
-
-
okej 4st bolivianer och 2-4 nyckelhålsciklider får det bli!
//tomKommentar
Kommentar