Hej alla glada duktiga tanganyika-akvarister. Här sitter man i barcelona å drömmer sig bort i akvaristiken. Har sjuuuuuuuuk abstinens efter mina fiskar därhemma och har efter ett par veckor av funderande stått å vägt mellan Sydamerika, Tanganyika eller Asiatisk gurami/betta/småfisk i det 375-540 jag skall trycka in i lyan i stockholm i höst. Det blev tanganyika, det är jag helt säker på.
Nu är det snart 20 år sen jag hadde tanganyika sist och jag vill ha ER hjälpa att sätta upp ett bra kar. inredning å så har ja redan klart för mig, jag har också klart för mig vilka firrar jag vill ha.
Det jag vill veta av är vilka av mina önskefiskar går att ha i detta kar, hur ska grupperna vara sammansatta, både i storlek å kön. Vilken variant av art eller art i släkte är "flashigast" å snyggast enligt ER. ... etc.
Här är iallafall "listan" på de firrar jag vill ha i detta kar:
C. Leptosoma: variant, antal/kön?
L. Stappersi 3+3
T. Irsacae 1+1
C. Pleurospilus "Kigoma" 6
A. Calvus White eller Black 1+1
J. Transcriptus 2+2 (variant?)
N. Buescheri 1+1
Synodontis petricola
Den här tråden planerar jag att senare (om ett par månader) sammanställa för att sätta ihop mitt perfekta Tanganyika-kar.
Tjo!
Nu är det snart 20 år sen jag hadde tanganyika sist och jag vill ha ER hjälpa att sätta upp ett bra kar. inredning å så har ja redan klart för mig, jag har också klart för mig vilka firrar jag vill ha.
Det jag vill veta av är vilka av mina önskefiskar går att ha i detta kar, hur ska grupperna vara sammansatta, både i storlek å kön. Vilken variant av art eller art i släkte är "flashigast" å snyggast enligt ER. ... etc.
Här är iallafall "listan" på de firrar jag vill ha i detta kar:
C. Leptosoma: variant, antal/kön?
L. Stappersi 3+3
T. Irsacae 1+1
C. Pleurospilus "Kigoma" 6
A. Calvus White eller Black 1+1
J. Transcriptus 2+2 (variant?)
N. Buescheri 1+1
Synodontis petricola
Den här tråden planerar jag att senare (om ett par månader) sammanställa för att sätta ihop mitt perfekta Tanganyika-kar.
Tjo!
Kommentar