Hjälp med en estetisk fråga

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flipper
    Användare
    • March 2005
    • 143

    #31
    Hallo alla fisk älskare !
    Har loggat in första gången nu, så min åsikt är:
    Hmm...korallgrus blandat med "trä-rötter" - funkar inte, va?
    Då får du bestämma dig:

    1: "havs-miljö" med korallgrus, ihåliga stenar och blue-moon, eller
    2: "sjö-biotop" med din BTN som du har, blästersand och moduler.

    Jag tror du väljer biotop eftersom du redan har BTN.
    Mycket bra sida, mycket bra forum, vi hörs, hejs

    Kommentar

    • Prayerman
      Användare
      • June 2004
      • 1314

      #32
      citat:Ursprungligen skickat av Mats

      Hej.
      Varför inte ta sand från Vättern,naturligare kan det ju inte bli,själv har jag sand från Baskarp(Vätternsand) och bok,ek och allöv.
      MVH Mats
      Jag har också sand från Baskarp, hämtade den själv i hinkar vid stranden. Tyvärr har jag blandat i vitt grus som förstör lite. Annars är den sanden man tar i vattenbrynet riktigt bra. Lite grövre och påminner faktiskt mycket om de bilder jag sett från Malawisjön.
      Tomas Wallengren
      http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

      Kommentar

      • MickeA
        Användare
        • June 2003
        • 456

        #33
        Hur ser en riktig sydamerikasand ut då? Jag tänkte hämta den själv ute i naturen, men vad ska jag leta efter?

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • August 2004
          • 1639

          #34
          mörk sand är snyggare!!!!
          Har det i mitt 700, och det blir grymmt läcker!

          DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • Alexander Wiberg
            Användare
            • February 2005
            • 445

            #35
            Upp till bevis Deathdealer! Få se lite bilder nu på ditt kar, väldigt nyfiken!

            mvh Alexander
            A.Wiberg (alex83)

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

            Kommentar

            • Prayerman
              Användare
              • June 2004
              • 1314

              #36
              Jag är lite på G nu att få tag på ett 600 liters kar. Blir garanterat en vända ner till vättern igen. Den fina mixen och schyssta färgen vi har här på vätterns västkust är oslagbar. Pågrund av att jag hade i lite vis sand i mitt 375 liters så får jag nog kasta den, annars hade det varit lämpligt att återanvända.

              Jag tycker iallafall du gjort helt rätt Alex, speciellt eftersom du är ute efter att jobba fram ett biotopkar.
              Tomas Wallengren
              http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=217029

              Kommentar

              • PowerMerca
                Användare
                • March 2005
                • 173

                #37
                Bläster dammar inte alls!

                jag har köpt bläster nu...och jag har även gjort om i karet...nystart med bläster och danska stenar...det blev skitsnyggt...tyvärr är inte min pappas kamera något vidare bra...så bilderna blev inte så bra.

                Bilderna ska jag visa...men jag har inte laddat upp dem än på min zoon.

                Iaf. Det jag ville säga var att bläster dimmar inte alls. Jag la ner den i mitt kar och det var hur klart som helst när jag hällde på vatten. Och det blev aldrig dimmigt sen heller.


                Kommentar

                • StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

                  #38
                  Jag har också nyligen bytt till blästersand i samband med att jag skaffat haplisar. Jag är positivt överraskad av sanden och den verkar uppskattas av fiskarna också.

                  Jag tömde halva karet och tog ur all sand jag hade tidigare (med modifikation av "all sand") och ersatte det av otvättad blästersand. Det blev mjöligt i vattnet, men efter några timmar med filtrering var det mycket bättre. Inga problem med sanden hittills...

                  Det jag menade med "all sand" var att jag har sparat lite Rådasand att blanda blästersanden med för att göra den mer "naturlig" med olika dimension och färg. Blev verkligen snyggt!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...