upplägg/sammansättning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johan
    Användare
    • August 2002
    • 3029

upplägg/sammansättning

så här är det nu:

små trimac
    små festea
    stor guldsöm
    medium metae

alla i ett 720
    på fre får jag ett 310.

jag ska dela upp har jag tänkt mig. men hur.

tänkte först ha metea i 310 själv så att guldsömmen kan hålla trimac i shack medans festaen växer upp. då de inte växer lika fort som trimacen.

men sen då?hmm...ska man ha guldsömmen o metea i 310? de känns lite trångt. men bara guldsömmen i ett 310 borde väl funka om man inreder det lite vettigt. frågan är om trimac och festa funkar ihop i 720 el om det blir total kaos då.

finns en del varianter. hur hade ni gjort med förutsättning att samtliga fiskar ska vara kvar.

• Nyllet90
    Användare
    • October 2004
    • 1133

Köpa ett till kar?
    Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Johan
      Användare
      • August 2002
      • 3029

haha ännu ett. fick jobba duktigt på att få bara få 310 karet.

*förstår att det är en svår fråga men nån rackare borde väl iaf ha nån tips.

Kommentar

• mrgreed
        Användare
        • July 2002
        • 494

Akta guldsömmen det är bara en tidsfråga innan han kommer åka på storspö av trimacen.
        Trimac och Festae i samma storlek kan väl gå bra om man har tur och dem verkligen är ungefär lika stora.Trimacs brukar ju kunna bli lite halvkriminellt elaka när dem kommer upp till en hyfsad storlek.

/Danne

Kommentar

• Johan
          Användare
          • August 2002
          • 3029

mm, det som är lurigt är ju att trimacen växer fortast, så jag tänkte ha kvar guldsömmen så länge som möjligt där i, men rer guldsöms paret ut att leva i 310 karet? då festean växer långsammare så kanske man kan ha guldsömmen o festan ett längre tag en vad man skulle ha trimac o guldsöm. i värsta fall kanske man får sätta in en avdelare.

e de nån där ute idag som har festea o trimac i samma kar. el någon av de andra fiskarna i denna kombinationen.

Kommentar

• mrgreed
            Användare
            • July 2002
            • 494

Jag har provat med dåligt resultat.Men då ska man tänka på att mina Festae var mindre än trimacen.
            det är nog bättre om Festaen är lite större än trimacen.
            Guldsöm tror jag inte platsar varken med trimac eller festae i längden när dem växer till sig.Det är just guldsömmens problem för tuff för dem lite vekare cikliderna och för vek för dem tuffare.

Mvh
            Danne

Kommentar

• mrgreed
              Användare
              • July 2002
              • 494

Förjäkla snygg guldsöm du hade dessutom ser jag nu:-)

/Danne

Kommentar

• Johan
                Användare
                • August 2002
                • 3029

tack, o han blir bara snyggare

kan kanske ska flyta trimac i början till 310 o mata väldigt sparsamt, och ha kvar de andra i stora karet o mata destor mer där så festarna är större vid ev sammanslagning. fan detta var inte lätt.

Kommentar

Arbetssätt...