If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jag har tänk och köpa ett akvarie på 375L. 150*50*50. Jag undrar om någon vet hur jag kan få tag på en billig ställning till detta akvarie?
Tacksam för alla svar.
Ja, jag skulle vilja bygga en. Det jag tycker låter bäst är lecablock. Men när man köper lekablock får man dom i 90grader då eller är det något som man får fixa själv? Tänkte att jag är inte så speciellt händig med sådana saker.
Du bygger + målar en sån på en dag utan problem! Kostar cirka 300-350kr eller nått sånt för 2x540 kar. Billigt! Jag har byggt fem eller sex sådanna ställningar, med lite olika varianter beroende på karstorlek och så. Vissa är även tre plan. Stabilt som satan.
Förresten, vem har sagt att det skall vara lätt med akvaristik och dess kringmoment? Då hade det ju inte varit speciellt roligt, motiverande eller utmanande.
A: 1cm frigolit, ingen träskiva eller nått sånt. Fattar inte varför man skulle ha det, karet vilar ju på ramen ändå...
B: Stödben? Det nedre planet vilar på de små innerbenen, så slipper man gröpa ur huvudbenen där. Det nedre planet är alltså kortare. Är det de du menar?
Nej, jag menar att det nedre planet vilar på sex ben, medan det övre bara vilar på fyra ben. Behövs det sex ben till det nedre så borde det även behövas till det övre?
Kommentar