Silicon

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tseppae
    Användare
    • March 2005
    • 104

Silicon

Kom hem för en timme sen o såg att 500 l/karet läcker har nu rädda alla fiskar , ligger i badkaret med pump o värmare..kan man rengöra uppe på gamla siliconet med aceton o sen limma på ett nyt glas?
  • tseppae
    Användare
    • March 2005
    • 104

jag såg efter rengörningen att dett är lika bra att ta bort hela botten strängen.. man ska inte köpa akvarium som det har varit saltvaten i, för eller senare kommer tydligen saltet igenom siliconet o sen blir det inte roligt.jag har nu tagit bort 5 meter silicon.

Kommentar

• Redbullen
      Användare
      • February 2005
      • 734

citat:Ursprungligen skickat av tseppae

jag såg efter rengörningen att dett är lika bra att ta bort hela botten strängen.. man ska inte köpa akvarium som det har varit saltvaten i, för eller senare kommer tydligen saltet igenom siliconet o sen blir det inte roligt.jag har nu tagit bort 5 meter silicon.
      citat:Ursprungligen skickat av tseppae

Du gör nåt bäst att att ta bort all silicon och siliconera om hela karet....att bara laga en sträng hjälper inte så mkt.. om en vecka eller två kanske de gammla siliconet börjar läcka...

Håll koll på dina fiskar i badkaret...finns en hel del tvårester och annat skit där som dom inte gillar.....

Försök låna ett mindre kar så länge till dina fiskar.
      Ska du siliconera om hela akvariumet så tar de iallafall en eller två kvällar att få de rent och fint, sen ska skiten härda vilket ta några dagar till

Lycka till !

// Peter
      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

Kommentar

• Nyllet90
        Användare
        • October 2004
        • 1133

Usch. Inte roligt. Jag lider med dej.
        Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• Mats
          NCS Medlem
          • April 2002
          • 804

Hej.
          Det är inte saltet som felar utan fel typ av silcon.
          MVH Mats
          http://www.Zoonen.com/minzoon.Asp?oid=156582

Kommentar

• tseppae
            Användare
            • March 2005
            • 104

det är rätt så bra med fiskarna jag har gett dom lite å äta o imorgon ska jag silicona, jag har tagit bort gamla siliconet o har maskerat så nu är man på G.det är bara att hoppas man slipper sånt här nån mer gång

Kommentar

• tseppae
              Användare
              • March 2005
              • 104

Nu har allt gått åt pipsvängen!!Siliconet läckte inte i alla fall men när jag hade fyllt det med vatten så sprack hela botten...Flickvännen får använda det som terrarium nu...Ska köpa 2 helt nya akvarier i stället. ett 1400 liter och ett 500 eller 700 liter...får se...

Kommentar

• Nyllet90
                Användare
                • October 2004
                • 1133

oj då! Hur gick det med vatten skador och sådant då? klarade du dej?
                Snuffsa runt lite på min zoon om du vill! Min zoon

Kommentar

• MickeA
                  Användare
                  • June 2003
                  • 456

Åh usch. Hoppas du klarade dig undan för hemska vattenskador i alla fall, själv fick jag ju 150-200 liter ner i trossbotten strax före jul, så jag vet att det inte är skoj alls.

Men vilken otroligt bra flickvän du måste ha som låter dig köpa två såna bamsebaljor just efter det som hänt! Grattis!

Kommentar

• tseppae
                    Användare
                    • March 2005
                    • 104

jag tror inte att det blev några vattenskador, vi var hemma när det knakade så vackert. vi lyckades hålla forsen i schack med hjälp av handdukar å en grov slang. nu har vi starta upp en 65 liters kar som vi har 4 st Zebra ciklider, 2 st Jack Dempsy. 1 Black ghost o en salvini hane som har två väntande honor på uppväxt i en 120 liters balja sen ska jag få tag i kusinen å låna hans 200 litare o ha i Arowanan (albert)Jaguarparet (wilma o Fred)3 st malar 3 st Guldsömnar, jag hade 4 st men tyvär så hoppade min 15 cm stora hanen på golvet när vi inte va hemma så han hann väl ligga där i ungefär 3-4 timmar jag försökte få liv i han, han andades i 5 min jag trodde han skulle repa sig men när jag skulle titta till han igen så hade han simma till fiskhimlen..det kommer att bli trångt men det kan inte hjälpas

Kommentar

• Kid
                      Användare
                      • March 2004
                      • 256

tseppae,
                      Damn! Först läckande silikon och sen botten som spricker!!
                      Och du låter hur cool som helst! Respekt!

Det där låter som en grym blandning med fiskar! Hade du alla dessa i din 500 liters? Och de kom överens?

/Kid

Kommentar

• tseppae
                        Användare
                        • March 2005
                        • 104

alla fiskar kom bra överens hade 2 guldsöms lekar o 1 jaguar lek på en o samma gång. karet var 2 meter långt så det gick bra även fast det inte skulle gå men det blir bättre sen när jag köper nya kar, det där med att vara cool blir man efter att hjullagrena,styrleden, startmotorn, frisk lufts fläkten går sönder i bilen o sen så går akvariet och så sent som nu på morgonen så skulle jag åka så startar inte bilfan, det kan inte bli värre. det är väl de här som kallas akvaristik

Kommentar

Arbetssätt...