Hur skaffa större utrymme till sin hemsida?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • discusred
    Användare
    • June 2004
    • 851

    Hur skaffa större utrymme till sin hemsida?

    Har hemsida hos Telia med mitt bredband. Men nu när jag uppdaterar min sida så säger den att där inte får plats mer.
    Hur gör man för att få en större utan och börja om från början med en ny hemsida?
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Betala mer?

    Det går inte att komma in på Telias hemsida tydligen...hade tänkt kolla.

    Kommentar

    • discusred
      Användare
      • June 2004
      • 851

      #3
      Det kanske var en dum fråga
      Jag och internet, trodde man behövde byta till nytt webbhotell eller något liknade.

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Jag vet inte vad Telia har för utökade möjligheter men du kan ju även kolla vad det finns för alternativ om du skulle fundera på att byta.

        Jag kan för lite om webbhotell, men det har skrivits om det i forumet. Kanske prova sökfunktionen?

        Här hittade jag ett iallafall som kanske kan hjälpa:

        Kommentar

        • ebbe_20
          Användare
          • February 2005
          • 283

          #5
          visst man har lite utrymme på telia men kollade lite på din site dina bilder du har är mycket stora i formatet och kvallite dra ner de lite så får du ju mer plats kolla min site så ser du kanske ligger ochså på telia
          MVh
          Ebbe

          Kommentar

          • fiend
            Användare
            • September 2003
            • 272

            #6
            Tips på bra billigt webbhotell:


            Mvh Fredrik
            http://www.fiend.nu - min egen sida
            http://www.umea.akvarieforening.se - Umeå akvarieförening

            Kommentar

            • Henreb
              Användare
              • November 2004
              • 56

              #7
              Bara för att du byter webplats behöver du inte göra om någonting. Du lägger upp din sida på en ny server istället.
              Det finns webhotell. Jag själv använder b-one.net. Men det finns en hel drös att välja på. Det kostar iofs lite men är ett alternativ.
              540L Sydamerika

              Kommentar

              • discusred
                Användare
                • June 2004
                • 851

                #8
                Bilder vill jag inte dra ner på. Tycker det är en sån viktig del på en akvarium hemsida.

                Skall forska vidare det där om webbhotell....

                Kommentar

                • Daniel Odell
                  Användare
                  • January 2003
                  • 2437

                  #9
                  Ha snälla kompisar med egna webservers
                  fish r friend

                  Kommentar

                  • fredrikr
                    Användare
                    • October 2002
                    • 985

                    #10
                    Dra inte ner på antalet bilder, men du kan sänka JPG-kvaliteten - du verkar ha kört på extremt hög sådan. En sänkning från t ex 100% till 80% kvalitet kan göra att det ryms mycket fler bilder med en snarast omärklig kvalitetsförsämring. Då går även nedladdning av bilderna mycket snabbare, vilket är ett plus. Jag har 512Kbps och tycker att bildladdningarna på din sajt är på gränsen till icke godkänt långsamma, pga storleken.

                    Experimentera med olika inställningar på JPG-kvalitet och hitta vad du tycker är en bra kompromiss mellan filstorlek och kvalitet. 80% kvalitet kan i en del program heta 8 i kvalitet, men det kan även kallas 20% komprimering.

                    Webbhotell kostar från gratis upp till någon miljon per månad. Allt beror på vilka tjänster man vill ha, hur mycket utrymme man vill ha, hur mycket trafik man har på sajten, vilka krav man ställer på support och kvalitet på tjänsterna.

                    Några exempel:


                    - 5GB utrymme, 300GB trafik i månaden, $7.77/månad, gratis domännamn.


                    - 300MB, fri trafik, 15kr/mån + 145kr i startavg, domännamn kostar.
                    - 1200MB, fri trafik, 15kr/mån + 145kr i startavg, domännamn kostar.

                    Professionellt, billigt och stabilt webbhotell, till ett pris där alla kan vara med. Simply.com gör webbhosting lätt, smart och tillgängligt för alla. 5 stjärnor på Trustpilot.

                    - Ungefär samma priser som b-one, men med allt utom den billigaste
                    varianten kan man ha flera domännamn på ett konto.

                    Sveriges bästa bredband. Blixtsnabbt, stabilt, driftsäkert.

                    - Inte så attraktiva erbjudanden för privatpersoner när det gäller vanligt webbhotell, men har en riktigt billig dedikerad server, om det nu är det man vill ha. Kostnad: 370kr/mån + 620kr i startavg.

                    Här kan du söka efter gratis webbhosting:
                    Find a free web host by searching our directory. Recommended Contact us to advertise here!


                    Själv använder jag mihPhase.com. Deras priser och villkor är rätt bra, men tjänsten krånglar lite för ofta för min smak. Jag uppskattar att min sajt ligger nere ca 1-3% av tiden. Supporten funkar kanonbra, men jag skulle hellre se att jag inte behövde supporten så ofta...

                    För företaget använder vi än så länge active24.se (tidigare Carambole), men vi är på väg därifrån. Det är ett under att Active24 finns kvar på marknaden, eftersom priserna är så sopiga att det inte ens är roligt, och alla gränser är fantastiskt lågt satta. Och webbmailklienten är den sämsta jag sett. Osv.

                    OBS: Jag har inga direkta erfarenheter av några andra hosting-företag än Active24 och MidPhase. Pekarna ovan är bara några ideer, absolut inga rekommendationer.

                    /Fredrik
                    Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                    http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                    Kommentar

                    • discusred
                      Användare
                      • June 2004
                      • 851

                      #11
                      Tack Fredrik,
                      Du har hjälpt mig med starten av min sida, och nu all denna information. Jag är skyldig dig en öl när du besöker HBG

                      Har börjat suga på b.one verkar vara något för mig.

                      Kommentar

                      • fredrikr
                        Användare
                        • October 2002
                        • 985

                        #12
                        Jo, en öl kommer säkert sitta bra!

                        Fundera även över möjligheten att gå ihop med några du känner, eller kanske syskon eller så, och dela på ett konto på ett webbhotell. Jag och mina tre syskon delar på ett domännamn, 1500MB utrymme och fri trafik för ca 15kr/person/månad. *OM* PowWeb är bra skulle man kunna få 1250MB utrymme per person för den pengen. Det blir en bra deal, bara det är folk man litar på, för det blir ändå en som måste stå för kontot. Återigen: Jag vet inte om någon av ovanstående hosting-företag är bra. Kanske är de det, kanske inte.
                        Fred rik Rams berg, Stockholm. Moderator för Köp och Sälj-avdelningen.  <font color="red">2005-06-05:</font id="red">
                        http://www.stockholmsciklidklubb.com   http://akvarium.ramsberg.net     <font color="red">Nya bilder!</font id="red">

                        Kommentar

                        • cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

                          #13
                          kan bara säga att vi har haft B-one
                          ----------------------------------------------------
                          Har börjat suga på b.one verkar vara något för mig.
                          ------------------------------------------------------
                          och det kan liknas med en snygg tegelvägg eller ännu hellre en robot, för du kommer alldrig någonsin prata med en människa, (men billigt är det)
                          nu har vi https://webmail.space2u.com
                          kostar ett par hundra i månaden men va fan man får prata med en kunnig datateknikersamt dom har några finesser ang massutskick av nyhetsbrev
                          vänligen
                          Christer
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

                          Kommentar

                          Arbetssätt...