Konstigt beteende?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • snysop
    Användare
    • October 2002
    • 98

Konstigt beteende?

Hej!

Jag har upptäckt ett beteende hos mina fiskar som jag inte vet betyder... De simmar ner mot sanden och lägger sig på sidan och drar sidan i sanden och sen upp igen och simmar iväg som vanligt. Det ser ut som att de leker/kliar sig. Har hört att det kan vara parasiter eller att de leker - vad är rätt? Förövrigt så mår de bra, de färgar ut och äter och är inte konstiga på något annat sätt. Värt att veta är att de sattes in i ett nyuppstartat akvarie i lördags och att PH't är liite högre än vad de skall ha (har inte hunnit köpa PH säkningsmedlet ännu.) Det är 2 av mina 4 vf geophagus som gör detta lite då å då...

Mvh Karin

PS Maila gärna till karin.v.larsson@volvo.com DS

• David Johansson
    Användare
    • April 2002
    • 581

Läs mer om detta här:

David
    David

Kommentar

• snysop
      Användare
      • October 2002
      • 98

Tack för svaret! Men jag kan inte säga att jag blev jätteglad åt det... hade ju hoppats på att de lekte... :-/ Men, jag ska kolla med affären jag köpte dem i och ordna ph-värdet... Hoppas att det inte är några parasiter eller nått.

Mvh Karin <-som är lite orolig...

Kommentar

• Robban g
        Användare
        • August 2002
        • 126

Hej
        det är nog parrasiter.
        Har du kollat så att det inte är för varmt eller kallt i burken?

Kommentar

• Agnes
          Användare
          • July 2002
          • 106

jag har ett liknande problem. Mina fiskar går och stryker sig mot inredningen och iblan skakar de på sig. Temperaturen låg nu när jag kollade på 26 grader men den går nog upp under dagen nån grad. Imosrse dog en fisk utan att jag kan hitta några sjukdomstecken. Den hade tidgare varit apatisk och stått i ett hörn. Den kunde heller inte hålla sig upprätt utan buken flöt upp hela tiden. Fast det hände först idag. Jag är rädd att den fått en del stryk av övriga fiskar.
          För typ 2 v. sen behandlade jag dem för vita prick. Jag är nu rädd att jag inte blivit av med sjukdomen (parasiten). Men en så länge kan jag inte se några prickar på mina fiskar. Inte heller på den som dog. Vad ska jag gjöra? Vad kan fisken dött av?

Kommentar

Arbetssätt...